Annonser från BloggPartner

Svenska språket.

Jag gick ur gymnasiet med både MVG i svenska A+B.
Det är toppenbetyg.
Jag har märkt att svenska språket börjar svikta mer och mer.
Ungdomarna nuförtiden säger sig att de kan sitt språk.
Svenska är ju inga problem säger dem.
Svenska kan jag redan.
Varför ska jag lära mig ett språk jag redan kan och har som modersmål.
När jag sen går in och läser andras bloggar, så ser jag hur dålig svenskan är.
När jag hör andra läsa upp sina uppsatser.
Läser insändare till tidningar som ungdomar har skrivit.
Det låter och ser skräpigt ut på något sätt.

Visst jag kanske inte skriver korrekt svenska hela tiden.
Men när jag väl vill vara seriös och ska skriva ordentligt, tex ett CV eller på min fantasybok.
Då går jag in i ett annat fokus.
Fokuserar på att det ska låta trovärdigt och att det ska vara perfekt svenska.
Annat är ju tex om jag sitter på msn och chattar.
Då bryr jag mig lite mindre om stavningen.
Det kommer helt naturligt.
Man särskriver och använder sig av förkortningar.

Jag anser helt enkelt att svenska är viktigt att lära sig.
Svenska är ett underbart språk.

Svenska<3

Comments
Postat av: Marcus

"Jag gick ur gymnasiet med både MVG i svenska A+B.

Det är toppenbetyg.

Jag har märkt att svenska språket börjar svikta mer och mer.

Ungdomarna nuförtiden säger sig att de kan sitt språk.

Svenska är ju inga problem säger dem.

Svenska kan jag redan."



skulle jag göra mig lustig skulle jag anmärka att man säger "Svenska är inget problem, säger de" :P men ja e inte lustig så jag gör inte det xD

2008-10-31 @ 22:38:37
URL: http://Marroux.webs.com
Postat av: Marcus

"Jag gick ur gymnasiet med både MVG i svenska A+B.

Det är toppenbetyg.

Jag har märkt att svenska språket börjar svikta mer och mer.

Ungdomarna nuförtiden säger sig att de kan sitt språk.

Svenska är ju inga problem säger dem.

Svenska kan jag redan."



skulle jag göra mig lustig skulle jag anmärka att man säger "Svenska är inget problem, säger de" :P men ja e inte lustig så jag gör inte det xD

2008-10-31 @ 22:39:24
URL: http://Marroux.webs.com
Postat av: Marcus

"Jag gick ur gymnasiet med både MVG i svenska A+B.

Det är toppenbetyg.

Jag har märkt att svenska språket börjar svikta mer och mer.

Ungdomarna nuförtiden säger sig att de kan sitt språk.

Svenska är ju inga problem säger dem.

Svenska kan jag redan."



skulle jag göra mig lustig skulle jag anmärka att man säger "Svenska är inget problem, säger de" :P men ja e inte lustig så jag gör inte det xD

2008-10-31 @ 22:40:51
URL: http://Marroux.webs.com

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0