Annonser från BloggPartner

Rena Rama Grekiskan Eller?

Jag älskar det grekiska språket.
Inte många ord som jag kan.
Bara ett par få ord.
Tex Pirotexnimata, som den här låten nedan heter, betyder på svenska, fyrverkerier.
Vackert ord tycker jag.
Pirotexnimata.
Kärleken till det grekiska språket har jag denna kvinna att tacka för.
Elena Paparizou.
Kan bara ligga i timtals och lyssna på grekiska låtar med henne.
De är mera etniska och med mera känsla.
Mycket hjärta och smärta.
Mycket glädje och sorg.
Det är ju inte sånt jag vet i och för sig.
Men genom att höra musiken och rösten och inlevelsen ger mig allt.
Jag hör på sättet som hon sjunger vad hon vill förmedla.
Här i Sverige har vi än så länge, bara fått höra den grekinfluerade popen.
Hoppas hon kommer släppa en engelsk skiva i Sverige med den musik som hon släpper i Grekland.
Det mera tunga soundet.
Då kanske jag till och med kan förstå texterna bättre ;).
Hoppas även att den engelska skivan kommer som en dubbelskiva.
Ena på engelska och den andra på grekiska.
Så svenskarna får höra hur underbart vackert det grekiska språket är.
Svenskarna  förstod till exempel inte hur bra Sofias låt Alla var egentligen, som hon ställde upp med i årets Melodifestival.
Om Alla sjungts på Engelska, så hade den bara varit en låt i mängden.
Jag är glad att det iallafall, kom in över 24 000 stycken röster på Alla, i finalen i Globen.
Några som förstod hur bra den låten var ju!

Kanske skulle ta och lära mig grekiska någon gång? I framtiden? Hmmr?

Take Care<3



Lyssna och njut!
Pirotexnimata - Elena Paparizou


Comments
Postat av: Björn

Bra låt det där. Kram :D

2009-04-17 @ 16:39:50
URL: http://poshb.devote.se
Postat av: Björn

Bra låt det där. Kram :D

2009-04-17 @ 16:40:11
URL: http://poshb.devote.se
Postat av: Tonårsliv by Leonora - Vill du bli veckans blogg?

Hoppas du får en härlig dag :)

allt väl?

2009-04-17 @ 16:42:19
URL: http://magiskaminnen.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0