Annonser från BloggPartner

Melodifestivalen 2009 Deltävling 3 Leksand Förhandlyssningen.

Den här veckan var flera av låtarna så usla att jag inte orkar skriva så mycket om dem.

1. Velvet - The Queen
Under den minut som jag fick lyssna igenom Velvets låt upprepades orden I Am ett X antal gånger.
En av deltävlingens så långt, efter en minuts förhandslyssning, starkaste låtar.
En catchig pop låt med ett sound ala Velvet.
Det är somrigt och det är hitpotential.
Det är hur svängigt som helst och jag är fast.
Numret kommer bli en total uplevelse.
Har Velvet tur kan detta ta henne till Norrköping och andra chansen, vill dock att hon tar sig till final.

2. Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox - I Got You
Pausnummer nummer 1.
Så segt och tråkigt.
Kan man vila ut efter Velvets omskakande shakelåt och nummer ;)

3. Molly Sandén - Så Vill Stjärnorna
När jag hörde Mollys enminuts klipp så ville jag bara stänga av.
Flickstackaren skriker ju sig igenom det mesta.
När det är en inspelad version kan man väl åtminstone få det att låta någorlunda bra?
Nej, jag ber till gudarna och stjärnorna.
Den här låten ska inte få gå till final.
Det var bara ännu en sömnig upplevelse.

4. E.M.D. - Baby Goodbye
En av mina tre favoriter inför delfinalen.
Texten är uttjatad men annars är det helt klart bra.
Det är poppigt, precis som det ska vara.
Det är dock ingen aha upplevelse direkt, därför blir de just utanför min Till Final lista.
De får gärna gå till andra chansen för mig :)

5. Mikael Rickfors - Du Vinner Över MIg
Han må vara en slags gammal rocksnubbe.
Det här åker dock in i ena örat och ut genom det andra.
Vill bara slita mig från tvn imorn.
PAUSNUMMER.

6. Maja Gullstrand - Här För Mig Själv
Maja har en cool röst, men med en så här urtrist låt så skär det sig bara i öronen.
Inte något för mig.
PAUSNUMMER.
Funderar på om jag verkligen ska kolla på deltävlingen imorn nu..

7. Sofia - Alla
..Jo det ska jag visst det..
För nu kom startfältets bästa låt och artist.
Sofias, lite raspiga, röst passar pefekt till den här rocketno låten.
Jag älskar den.
Hon kommer äga scenen imorn.
Hoppas svenskarna förstår det här.
Det kan bli hennes stora genomslag i Sverige.
Att hon dessutom sjunger på grekiska.
Det är ju hur grymt som helst.
Jag kommer rösta på det här.
För det här är äkta!
Har det skrällt i tidigare deltävlingar så kan det skrälla även här.

8. BWO - You're Not Alone
BWO skriker, gapar, jaa rentutav tigger om att få åka till Moskva i Maj.
Hur kan dem?
Det här var nästan startfältets sämsta låt?!
Jag orkar inte med er.
Ni tar bara platsen från en artist eller grupp som behöver den bättre än ni.
Är inte folk trötta på BWO nu?
Ställer upp i Melodifestivalen fjärde gången i år på fem år.
Lägg ned.

Dan Thors Val Till Final

Sofia - Alla<3
Velvet - The Queen<3


Dan Thors Till Andra Chansen

E.M.D. - Baby Goodbye
Vem som helst av de övriga fem, mig kvittar, jag bryr mig ej..

Comments
Postat av: sara

Hejaa EMD! :D

2009-02-20 @ 20:14:10
URL: http://snuffsaan.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0