Annonser från BloggPartner

Summering av deltävling 2 Melodifestivalen 2009.



Skellefteå tack och adjö för en underhållande kväll.
Petra Mede var helt utomordentligt makalöst bra ikväll, precis som förra veckan.
Den kvinnan kan :).

Finalplatserna gick till Måns Zelmerlöw, som var helt outstanding ikväll, och H.E.A.T.
Tror Måns låt kan komma topp 3 i Globen.
Kanske att den kan få gå ända till Moskva..
Vem vet?
Det lär ju märkas.
H.E.A.T var även dem över förväntan bra ikväll.
Gruppens sångare är ju grym, fick ståpäls under hans tonartshöjning.
De var väl värda sin finalplats.

I övrigt så var låtarna och framträdandena lite varierande.
Lili och Susie gick till andra chansen och det var dem väl värda med den schlagern de levererade.
De sjöng bättre än vad jag väntade mig och hade en rolig koreografi.
Den andra chansen platsen togs av Amy Diamond, vet inte vad som hände där?
Men jag tyckte verkligen inte om henne ikväll.
Hennes poplåt var så förutsägbart tråkig och dålig.
Andra chansen platsen borde ha gått till Cookies & Beans, de sjöng som tre gudinnor ikväll!
De var med i min topp 3!

Besviken på att Jennifer Brown inte kom med bland topp 5.
Hon sjunger med jättebra, hon har en speciell knorr i rösten som får en att vilja höra mer.

Lasse Lindhs låt växte även den under direktsändningen.

Markoolios nummer och låt var bara tramsig och barnslig.
FY, aldrig mer, han sjönk lågt i mina ögon ikväll.

Annars så var det inte mycket mera att säga om kvällen.
Jag tänker iallafall lyssna på Cookies & Beans nu, för de är grymma<3

Cookies & Beans - What If<3

Comments
Postat av: Anonym

Tyckte du Petra Mede va bra???

Hon förstör ju showen med sitt babbel

2009-02-16 @ 19:30:39

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0