Annonser från BloggPartner

Summering av Melodifestivalens deltävling 3 ifrån Leksand.

Hur kunde Molly gå till final med delfinalens sämsta låt?
Så Vill Stjärnorna var bara en pina att höra på.
Det var ett hopkok av gamla ballader.
En ballad ska beröra, vara pssionerad och vara fylld med kraft.
En ballad ska sjungas med inlevelse och power.
Tyckte Mollys låt var tvärtemot dessa normer, likaså rösten.
BWO till andra chansen säger mig ingenting, låten sa mig heller ingenting.

Rätt så intetsägande var även Rigo och Maja och Mikael Rickfors.
De var tråkiga och trista.

Att Velvet inte ens gick vidare bland de fem, var för mig en stor skandal.
När man är ambitiös och ställer upp med något storartat.
En låt och med ett nummer som skulle komma topp 3 i Eurovision, då röstar inte svenskarna.
Vi ska rösta på kvalitét och inte kvantitet.

E.M.D gick till final vilket var toppen, tror de skulle fixa det bra i Eurovision.
De och Måns och Emilia är mina favoriter till att vinna i Goben än så länge av de som gått vidare.
Möjligen att Alcazar skulle kunna lyckas med :).

Sofia blev Internationella Juryns Val.
Det var väntat.
Hon hade den mest internationella numret och scenshowen.
Det kändes verkligen som jag satt och kollade på Eurovision under hennes nummer.
Alla kommer gå till Final när Internationella Juryn sagt sitt i slutändan.
Kvällens bästa låt!

Tack och adjö Leksand.


Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0