Annonser från BloggPartner

Guldbaggegalan.

Kan inte bedöma vissa filmer som jag inte har sett.
Men varför får en film som känns som tagen från 70-talet en massa priser?

Jag hade velat sitta i juryn för då hade iallafall minst en guldbagge gått till Arn 2 Riket Vid Vägens Slut.
Anledningen att Arn filmerna är väl Sveriges enda storslagna episka äventyr som någonsin gjorts och som någonsin kommer att göras?
För ekonomin finns inte, plus att de som gör dessa filmer vill få ett uppskattande och det i form av tex minst en guldbagge.
Det var så skönt att biopublikens pris ännu ett år gick till Arn filmerna.
52% av inringnarna var på Arn 2.
Det bevisar vad biopubliken vill se.
Roligt att det även kommer en Arn serie, som Sofia Helin och Joakim Nätterqvist nämnde.
Sedan hade Patrik 1,5 fått någon guldbagge.
En väldigt välproducerad film om ett hett samtalsämne i dagens förtrycks värld, dvs homosexualitet.
Men nej det är bara filmer som är sorgliga och dötrista som får priserna.
Den enda film som fick guldbaggar på galan igår kväll som jag skulle kunna tänka mig att se är Låt Den Rätte Komma In.
Den enda guldbagge som gladde mig igår kväll, var den som gick till Bästa Kvinnliga Biroll, nämligen Maria Lundkvist.
Hon är nog min bästa svenska skådespelerska för tillfället.

Nej det krävs en radikal förändring inom svensk film och framförallt av guldbaggsjuryn.

Och om ni såg galan igår?
Tyckte inte ni att kändisarna var lite väl stela?

Johan Glans skötte sig utmärkt som programledare.
Björn Gustafsson var också bra och duktig, första gången jag tycker det ;D

Puss<3

Comments
Postat av: sannah

Jag såg galan, kände att det var massa filmer jag missat att se:O Johan glans är gryM!

2009-01-14 @ 18:48:35
URL: http://saanzil.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0