Annonser från BloggPartner

Jag vann på V.75.

Jag vet att det är många som ogillar att det körs travlopp och liknande.
Många har höjt röster om att hästarna far illa.
Det var bara häromveckan som en travtränare, nämligen Åke Svanstedt blev avstängd, från all tävlan, för att ha använt sig av elektriska hjälpmedel, för att få hästarna att springa bättre.
Trav är trav och det är många som håller på med den sporten.
Har trav som heltidssysselsättning.
Det finns travtränare, kuskar, hästskötare, travkommentatorer, folk som jobbae i kioskerna på travbanorna osv.
Tänk om travet skulle läggas ned, då skulle många förlora sina jobb.
Jag spelar på trav.
Jag är med och hjälper travvärlden att gå runt.
Jag tycker det är mera intressantare att spela på trav, än att skrapa en lott eller spela på fotboll osv.
Visst när inte ens häst vinner eller blir omsprungen precis på mållinjen så blir man fly förbannad.
Det är så olika i utdelning på travet med.
Ibland kan högvinsterna ligga på flera miljoner.
Ibland bara på ett par hundra.
Det är så varierande och framförallt rysligt spännande ;D

Idag så var det dags för V.75 igen och jag hade givetvis spelat.
Jag fick 5 av 7 rätt vilket resulterade i att jag vann 13 kronor.
13 kronor gånger 2 blev det då jag hade 2 hästar i ett lopp som jag missade.
Alltså så bommade/missade jag två lopp.
Egentligen skulle jag ha haft sju rätt.
I de loppen som jag missade att få in rätt häst, så kom min häst tvåa.
Tänk er tvåa båda två!
I ena loppet så blev hästen omsprungen lagom till målgången.
I det andra loppet så spurtade hästen och kom nästan om vid målgången.
Så här nära har jag nog aldrig varit 7 rätt av 7 möjliga på V.75.
Hade kammat hem säkert över 20 000 kronor om jag fått 7 rätt.
Känns surt efteråt.
Men jag överlever.
Tur är väl det =)!

Länge leve travet<3
Länge leve V.75<3

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0