Annonser från BloggPartner

Så Typiskt Svenskt!

Det är så typiskt svenskt att inte sticka ut.
Att man är lagom och medelmåttig.
När någon sticker ut så blir man antigen mobbad, utpekad eller ratad.

Finns inte många folkslag som är som svenskarna.
Det är bara att ta t ex spanjorerna, grekerna eller turkarna, de hälsar och tjoar och tjimmar på allt och alla.
Här i Sverige vågar vi knappt säga hej till grannen.
Eller ta t ex mamman och pappan som höjer sin tonåriga son över skyarna inför kompisarna.
I själva verket så är deras son som vilken tonåring som helst.
Allt ska hela tiden vara så pretensiöst.
Släpp på hämningarna!

Nej jag dömmer inte ut min egen befolkning.
Jag vill bara att folk ska våga mera.
Inte bara flyta in i mängden.
Vill att de ska våga vara sig själva!

Jag är mig själv till 100% och jag skiter i hur mycket jag blir utpekad eller uttittad.
Jag är något unikt ändå.

Take Care<3

Comments
Postat av: SANNAH

Hihi skoja inte! =)



Bra skrivet, jag bryr mig inte vad andra tycker för fem öre! :D

2009-07-26 @ 23:26:34
URL: http://saanzil.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0