Annonser från BloggPartner

Caroline Af Ugglas - Så Gör Jag Det Igen : 5D av 5D

Så Gör Jag Det Igen - Ugglas Caroline Af - Musik

Efter två genomlyssningar och det enda jag tänker på är melankoli, deprission och ångest.

Caroline Af Ugglas sjunger med sin spröda och raspiga stämma och på det lägger hon in ett vibrerande vibrato.
Hon sjunger mest på känsla och hon levererar.
Det märks att hon har (haft) ont.
Af Ugglas sjunger direkt från hjärtat.
Min personliga favoritlåt på Så Gör Jag Det Igen är Vi Blundar, låten som öppnar upp skivan.
En pianoballad med en gripande text.
Jag gillar även Lilla Fluga.
En låt med metaforisk text som är ett stycke historia, hämtad direkt ur Caroline Af Ugglas förflutna.

 Caroline Af Ugglas kom tvåa i årets Melodifestival, med låten Snälla, Snälla.
En retro soulballad med mycket hjärta&smärta.
En låt som tog henne till svenska folkets hjärtan.
Från första stund att jag hörde låten så älskade jag den.
Jag älskar den än.
Den har något, som jag inte kan sätta fingret på..

Jag trodde själv aldrig jag skulle börja gilla den här typen av musik.
Så fel jag hade.
Nu kommer Caroline att finnas i mitt hjärta förevigt.

5D av 5D till Så Gör Jag Det Igen

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0