Annonser från BloggPartner

Inför Eurovision Song Contest 2009 Del 3.

Idag ska jag ta tempen på de första 12 bidragen ur Semifinal 2 i ESC'09 i Moskva, Ryssland, som går av stapeln 14 maj.
I sedvanlig ordning så ger jag betyg på skalan mellan 0-5.
Enjoy!

1. Kroatien - Igor Cuprov - "Lijepa tena"


Bottennapp.
Vad är det för något som gör denna duett bra?
Inget.

Betyg: 0

2. Irland - Sinéad Mulvey & Black Daisy - "Et Cetera"

Det rycker i kroppen, jag vill bara upp och hoppa.
Grymt skön pop/rock.
Ska enligt mig vara en av de tio som tar sig till finalen.

Betyg: 4

3. Lettland - Intars Busulis - "Probka"


Sjukt dålig låt.
Punkt slut.

Betyg: 0

4. Serbien - Marko Kon & Milan Nikolic - "Cipela"

Ännu en dålig låt.
Förra årets andra semifinal började starkt, med tre starka låtar bland de fyra första.
Charotte Perrelli, Islands Euroband och Ukrainas Ani Lorak.
Årets andra semifinal börjar med tre svaga låtar bland de fyra första.
Detta är ett skämt, gud så dåligt!

Betyg: 0

5. Polen - Lidia Kopania - "I don't wanna leave"

Nu börjar den andra semifinalen på riktigt.
Vilken röst kvinnan har.
Polen kör samma stil som förra året och skickar en smäktande underbar ballad.
Jag älskade Isis Gees "For Life" förra året och jag älskar Lidia Kopanias "I Don't Wanna Leave".

Betyg: 4+

6. Norge - Alexander Rybak - "Fairytale"


Årets stora förhandsfavorit.
Men vad är det mer än Alexanders charm, som denna låt har?
Det är för mig ett mysterium.
Låten doftar bara Sarek.
Lite lagom trallvänlig sådär.

Betyg: 3

7. Cypern - Christina Metaxa - "Firefly"


Stackars tjej du kan ju inte ens sjunga.
Låten är inget vidare den heller.

Betyg: 1

8. Slovakien - Kamil Mikulcík & Nela Pocisková - "Let 'tmou"

Slovakien gör "comeback" i Eurovision Song Contest.
Inte med besked, utan med en dålig duett.
När Slovakien väljer att göra s.k. "comeback", så kan de väl komma med något roligare?
Dötrist!

Betyg: 0

9. Danmark - Brinck - "Believe Again"



Danmarks låt har Ronan Keating som en av upphovsmännen.
Låten andas Ronan Keating i det stora hela.
Brinck har dock en skönare röst en Keating har.
Plus att jag anar att denna kommer att sticka ut i en skral semifinal.
Jag diggar detta jättemycket.

Betyg: 4

10. Slovenien - Quartissimo feat Martina - "Love Symphony"

Ett enda långt intro, som växer till att en sångerska sjunger ett par rader.
Inte sämst, inte bäst, lite mittemellan sådär.

Betyg: 3

11. Ungern - Zoli Ádok - "Dance With Me"


En skön, soft discolåt från ett land som inte brukar skicka så mycket modernt annars.
I år skickar Ungern denna pärla och det är en av mina stora favoriter, som jag skulle vilja unna åtminstone en topp 10 placering i hela tävlingen.
"Dance With Me" är grymt catchig och innehåller en refräng som sätter sig.
Videon lovar gott.
Ett snyggt framträdande?
Hoppas på det.
Galet bra!

Betyg: 5

12. Azerbajdzjan - AySel & Arash - "Always"

Svensk persiske Arash ställer upp med AySel för Azerbajdzjan.
Det här är verkligen en typisk Arash låt.
Doftar mycket orientaliskt.
I samma stuk som flera av Arash tidigare "hitar" "Temptation" och "Suddenly", för att nämna några.
Inte så nyskapande, men detta är en självklar finalist.
Hoppas bara Arash klarar att sjunga live..

Betyg: 4



Take Care<3

Comments
Postat av: Victória

wohoo, bra att du gillade Ungerns bidrag! ;D

2009-05-05 @ 09:14:16
URL: http://vikci.webblogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0