Annonser från BloggPartner

Inför Eurovision Song Contest 2009 Moskva Ryssland Del 4.

Nu har vi kommit fram till dissekeringen av de kvarstående bidragen i årets upplaga av Eurovision Song Contest.

Enjoy the show!


Grekland - Sakis Rouvas - "This Is Our Night"

En liten lagom discoaktig dussinpoplåt.
Påminner lite om Charlotte Perrellis Hero, som det gick så bra för förra året.
Men eftersom det handlar om Grekland och Sakis Rouvas, så den kommer topp 10.
Sedan att Sakis är en översittare är något helt annat.

Betyg: 3


Litauen - Sasha Son - "Love"

Killen kan sjunga inget snack om saken.
Men gud så trist.
Snyggt piano i bakgrunden dock, men det hjälper föga lite.

Betyg: 2


Moldavien - Nelly Ciobanu - "Hora din Moldova"

För mig är det här topp 10!
Så härligt med en Ruslana inspirerad låt.
Bra jobbat Moldavien, efter förra årets bottennapp.

Betyg: 4+


Albanien - Kejsi Tola - "Carry Me In Your Dreams"

17 åring som ställer upp med en etnolåt men som doftar mycket schlager.
Förra året tog sig Albanien till final.
Om de gör det i år igen så blir jag inte överraskad.
Detta är flera ljusår bättre än föregående år.

Betyg: 3+


Ukraina - Svetlana Loboda - "Be My Valentine"

Den här underbart kaxiga låten kommer att hamna topp 5 till slut.
Ett starkt framträdande och en stark låt.
En av mina personliga favoriter och håller den topp 4.
Ukraina är alltid i toppform i ESC..

Betyg: 5


Estland - Urban Community - "Rändajad"

För mig är den här låten en given finalist.
Mer etno än så här kan det knappast bli.
Om "emos" kollar på Eurovision så röstar de på det här.
Det är mystiskt och hemlighetsfullt.

Betyg: 4


Nederländerna - De Toppers - "Shine"

Gubbschlager ala Hanson, Carson och Malmqvist 2004.
Det här är mycket sämre.
Vet inte om jag ska skratta eller gråta.
Men det här skulle säkert kunna ta en finalplats, men det hoppas jag ej på.
Vi får se vad Europeérna tycker.
Lite catchig är den dock och verkligen inte det sämsta bidraget.

Betyg: 2



Dessa fem bidrag är redan klara för Eurovision Final!

Frankrike - Patricia Kaas - "S'il fallait le faire"

Frankrike skickar sitt svar på Madonna.
Eller?
Iallafall sett till popularitet ock skivförsäljning.
Det är vackert och bedårande.
Inget jag direkt går igång på.
Men väl värd sin plats i finalen och Frankrike har ryckt upp sig.

Betyg: 3


Ryssland - Anastasiya Prihodko - "Mama"
 
Kvinnan kan inte sjunga.
Skriker för mycket.
Nej Ryssland ska inte få vinna i år igen med en "artist" som inte kan sjunga.
Det är slut på det nu.

Betyg: 1


Tyskland - Alex Swings Oscar Sings - "Miss Kiss Kiss Bang"

Tyskland skickar ett swing-doftande birdag.
Jag tycker det är lite likt EMD's Baby Goodbye från den svenska Melodifestivalen.
Helt okey låt som växt lite i mina öron.

Betyg: 3


Storbritannien - Jade - "My Time"

En av mina absoluta toppfavoriter i årets tävling.
Topp 3!
 Jade Ewen sjunger som en riktiga sångdiva ska göra.
Hennes tonartshöjningar sitter perfekt och att de startar som 24 i finalen kommer gynna dem enormt.
Låten är perfekt för Eurovision scenen.

Betyg: 5


Spanien - Soraya - "La noche es para mí"


Sorayas låt är skriven av svenskar.
Hon har en svensk pojkvän.
Det här gillar jag.
Medelhavskänsla och jag vill bara upp och dansa.
Snyggt nummer.
Jag exploderar.
Soraya startar sist i finalen och det är bara fördelar med det.
Mycket mycket bättre än tex Hadises Dum Tek Tek, Turkiet, eller Sakis Rouvas This Is Our Night, Grekland.
Får gärna vinna hela tjottaballongen för mig.
Om inte Sverige gör det!

Betyg: 5



Må bästa land vinna!!!!!



Take Care<3

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0