Annonser från BloggPartner

"Jehovas Vittnen".

När jag ringer hem till svenskarna på jobbet.
Frågar jag alltid efter en speciell ålderskategori.
Det kan till exempel handla om den som senast fyllt år i huhållet, som är mellan 15-74 år.
Det har hänt ett par tre gånger som jag ringt till "Jehovas Vittnen".
De firar ju inte födelsedagar och de vet inte hur gamla de är.
Då blir jag lika paff varje gång.
Fast jag får tacka för mig och ringa vidare.

Idag kom en från just "Jehovas Vittnen" och knackade på dörren.
Det var min broder som fick öppna.
Jag tjuvlyssnade på vad de sade, lite smått försynt.
Hon tog fram en bild över universum och visade broder och frågade vad han såg.
Givetvis svarade han direkt universum.
Visst är det mäktigt, frågade hon från "Jehovas Vittnen".
Och så frågade hon vad det är som skapat allt detta.
Och brorsan svarade snabbt "Bing Bang".
Då hördes, på hennes tonfall i rösten, att hon blev lite stel och nästintill arg.
Jag tänkte jahaja.
Brorsan fortsatte och prata med henne ett tag.
Om att det är vetenskapligt och det är universum blev till genom partiklar och atomer.
Sedan tackade hon för sig och gick.
Brorsan stängde dörren och undrade om hon var helt funtad i huvudet.

HAHAHA!


Take Care<3


Comments
Postat av: Malin-Hockeyfruga

ah härligt ja!

hehe ah, hatar besiktiga bilen :P

gott de! vår helg va hockey o mys, kanon! :) jadå, klockorna är omställda hihi! huha, gillar inte jehovas vittnen :S

2009-10-28 @ 10:09:47
URL: http://mysunshinestory.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0