Annonser från BloggPartner

Rådjur.

I förmiddags när jag var ute och gick.
Brukar ta en runda på en halv timme.
Det räckte gott och väl.
Har ju gått och blivit vargavinter igen, med minus tio grader på termometern.
Iallafall när jag kom till ett skogsparti, som man måste passera.
Så ser jag två rådjur komma urhoppandes, cirka sju meter framför mig.
Synd att jag inte hade kameran med mig.
Kunde blivit en fräsig bild.

Det fick mig iallafall att tänka till.
Om att vi lever tätt inpå naturen.
Naturen har sin gång.
Vi borde inte inkräkta på den, som vi har gjort alldeles för länge nu.

Senast i fredags sköts två älgar i området där jag bor.
Bara för att de ansågs vara en fara för allmänheten.

Varför?



Take Care<3


Comments
Postat av: Tobias

Som sagt, kommer fler delar =)

2010-01-26 @ 16:27:22
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Kim

allt e bra med mig, gick nyss upp ska försöka komma på vad jag ska göra idag.

hur e allt med dig?

2010-01-26 @ 16:49:54
URL: http://kimquiqui.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0