Annonser från BloggPartner

Rik? Nej, Det Vill Jag Inte Påstå.

Igår fick jag äntligen min första utbetalning av utvecklingsersättningen.
De pengar som vi arbetsökande ungdomar får, via försäkringskassan.
Jag har fått vänta i över 3 månader.
Det är lag på att man ska få vänta i 3 månader.
Jag skrev in mig hos AMS i slutet av januari.
Nu först, i början på juni, så får jag mina första pengar.
2970 kronor infördes på mitt konto.
Inte så att man badar i pengar precis.
Jag förstår inte vad REGERINGEN tänker med?

Ska jag som arbetssökande, få vänta i 3 månader på att få ersättning?

Och det är inte ens 3 papp det handlar om.

Min jobbcoach tycker att man ska söka jobb 8-17.
Jag tycker inte att mindre än 3 papp, är mycket för ett heltidsarbete.
Att söka jobb tar verkligen sin tid.
Jag sitter flera timmar dagligen.

Tur att den rödgröna sidan.
Miljöpartiet, Socialdemokraterna och Vänsterpartiet vill ändra på detta!
De vill ta bort väntetiden på 3 månader!
De vill även höja ersättningsnivån.

Som det ser ut idag, så är det bara tur att jag får bo hemma.
Inte kan jag vara arbetslös och ha en lägenhet och bara få 2970 kronor i månaden?

Inte underligt att så många hamnar hos Kronofogden nuförtiden.

De borgerliga står verkligen för att de som tjänar mest är värdigast.

Jag står för att alla är lika värda!
















Take Care<3


Comments
Postat av: Anonym

alla är lika värda ^^ hell yeah

2010-06-10 @ 16:25:03
URL: http://ldts.blogg.se/
Postat av: J u l i a ♥

Jaa :)

2010-06-10 @ 16:47:55
URL: http://julisan.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0