Annonser från BloggPartner

Inför ESC 2010 Del 2.

Idag är dags för den andra delen av "Inför Eurovision Song Contest 2010".
Programmet sänds 20:00SVT1 ikväll, tisdag.
Christer Björkman håller vid rodret.
Marie Serneholt, Lena Philipsson, Kayode Shekoni, Rennie Mirro och Thomas Lundin bedömmer.
Det är även dags för mig att tycka till lite om de låtar som presenteras i kvällens program.


Belgien- Tom Dice: "Me & My Guitar"
James Blunt
kopia som jag tycker mera om än originalet.
Det är många röster som höjer sig och tror att denna Belgiske pojk tar hem hela tjottaballongen.
Fast det tror jag inte ett skvatt på.
Det är finstämt och pretensiöst.
Den växer.
Just nu..
4/5



Malta: Thea Garrett - "My Dream"
En disneyballad som handlar om att man ska tro på sina drömmar.
Sjungen av en duktig sångerska.
Känns som en ballad Celiné Dion valde bort när det begav sig.
Den är vacker.
Men inte mer än så.
3/5



Albanien: Juliana Pasha - "It's All About You"
Småputtrig pophistoria.
En klämkäck refräng som sätter sig.
Mellanmjölksvarning.
Står sig helt okej i den skrala konkurrensen.
3/5



Grekland: Giorgos Alkaios & Friends - "Opa!"
Jag älskar den grekiska kulturen och dess musik.
Det har jag en viss Helena Paparizou att tacka för.
Därför tycker jag så mycket om detta bidrag.
Som i sig känns lustigt.
Fast det är lustigt på ett bra sätt.
Jag anser dock inte att detta är en vinnarkandidat, därav inte full pott.
4/5



Portugal: Filipa Azevedo - "Há Aias Assim"
Tråkig ballad, sjungen av en bra sångerska.
Detta är inget som jag vill hänga i julgranen.
Utan detta är nog det jag skulle kunna tänka mig att vattna granen med.
2/5


Makedonien: Gjoko Taneski Feat Billy Zwera Pejcin - "Jas Ja Imam Silata"
Plastrock i den allra segaste tappningen.
Jag förstår mig inte alls på det här.
Varför inte byggt på låten lite mera?
Mera trummor och mera kraft?
Då skulle det kunna blivit något.
1/5


Vitryssland: 3+2 - "Butterflies"
Jag är kluven till detta bidrag.
Vissa partier är starka och vissa partier är svaga.
Musiken är underbar, texten bara sådär.
Engelskan är usel, fast ett bra försök att få det låta bra.
Gruppen som sjunger, brinner för detta bidrag.
De menar verkligen det de sjunger.
3/5


Island: Hera Björk - "Je Ne Sais Quoi"
 Semifinal 1 stora behållning startar sist.
Hoppas ni inte hinner somna innan hon äntrar scen i Oslo.
För det här är riktigt bra.
En underbar gayschlagerdisco.
Framförs av tonsäkra Hera från Island.
Ni vet hon som körade bakom Yohanna förra året?
En het topp 5 kandidat i hela tävlingen.
5/5













Take Care<3


Comments
Postat av: sandra

okej vad blir det för gott?

jag ska vara barnvakt om en stund men har verkligen ingen ork till det. Känner mig jätte trött!

2010-05-04 @ 15:49:13
URL: http://sandroou.blogg.se/
Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

absolut :)

2010-05-04 @ 16:06:24
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

vem ja har som idol ?:)

henrik larsson ;)

2010-05-04 @ 18:21:16
URL: http://myzaans.se
Postat av: amanda ♥

jeppedeppedoo ;)förutom att jag o några kompisar skämde ut oss efter och före vi gymmade ;) läs om det på bloggen senare ;P

sj då??

2010-05-04 @ 19:02:21
URL: http://tessaella.blogg.se/
Postat av: Marcus Å

Det är bara bra med mig också. IFK imorrn eller ska vi ta en fika kanske? hehe

2010-05-04 @ 19:40:01
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: sandra

okej vad gott det låter :)

jag har faktiskt ingen idol, när jag var liten så var det backstreet boys och spice girls som gällde :P

2010-05-04 @ 19:54:20
URL: http://sandroou.blogg.se/
Postat av: robin hood.

Tjena! Jag har olika " this or that " frågor i bloggen nästan varje dag och idag så tittade jag in i din blogg och så tänkte jag att jag kunde ju fråga om du har lust att ge din åsikt om min fråga i dag? :)



Frågan lyder såhär; Vem har snyggast bloggdesign av JEHPS.BLOGG.SE & LOVLIIE.BLOGG.SE ?



Svara genom att klicka på länken som jag har fyllt i där man fyller i sin bloggadress!

Kram kram / Robinhood

[ Detta meddelandet skickas till lite olika bloggar som jag tittar in ]

Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Ja vi har en öppen spis i sovrummet och en kakelugn i vardagsrummet :)

2010-05-04 @ 20:25:46
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Underbart mysigt :) Ja den lappen var gullig!

2010-05-04 @ 21:23:20
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Mikaela, hockeyspelaren och lilla Aimee

Ska kolla klart på desperate housewives sen ska jag sova, dudå?

2010-05-04 @ 21:28:53
URL: http://thisismikaela.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0