Annonser från BloggPartner

Inför ESC 2010 Del 4.

Idag är dags för den fjärde och sista delen av "Inför Eurovision Song Contest 2010".
Programmet sänds 20:00SVT1 ikväll, tisdag.
Christer Björkman håller vid rodret.
Marie Serneholt, Lena Philipsson, Kayode Shekoni, Rennie Mirro och Thomas Lundin bedömmer.
Det är även dags för mig att tycka till lite om de låtar som presenteras i kvällens program.
Ikväll kommer de 6 sista bidragen i Semifinal 2 och de 5 redan finalklara bidragen att grillas.

Semifinal 2

Irland: Miamh Kavnagh - "It's For You"
Nimah har varit med i gamet förut och till och med vunnit hela Eurovision.
Året var 1993 med låten "In Your Eyes".
17 år senare är det dags igen.
Nu med en svulstig ballad, skriven av två svenskar bl a Lina Eriksson.
En riktig tårdrypare.
Vackert så det förslår.
Kan komma långt i denna Susan Boyle hysteri?
4/5



Bulgarien: Miro - "Angel Si Ti"
Bulgarien skickar en riktig pianodisco.
Den är precis så där som du vill att en discolåt ska vara.
Känns schlageraktig i vissa partier.
Den är varken botten eller toppen, utan mittemellan nånstans.
Att den bara tar abrupt slut mitt i, gör den inte bättre..
3/5



Cypern: Jon Lilygreen & The Islanders - "Life Looks Better In Spring"
Tråkigt.
Boring.
Trist.
Det här var verkligen inte min kopp te.
Jag kan förstå att det ska vara preteniöst.
Men varför?
A big no no.
1/5



Kroatien: Femiennem - "Lako Je Sve"
Modernt så att det förslår.
Timbaland beat blandat med etniska tongångar och ett dramatiskt piano.
Det är en mycket bra komponerad låt.
En av mina personliga favoriter.
Härligt att gruppen sjunger på kroatiska!
Den här kommer garanterat att hamna i toppskiktet.
Kanske vinst?
5/5



Georgien: Sopho Nizharadze - "Shine"
Hur många gånger har vi inte hört en sådan här ballad i Eurovision sammanhang?
Visst den är vacker och småputtrig.
Mer än så blir det inte.
2/5



Turkiet: maNga - "We Could Be The Same"
Turkiet satsar på rock i år.
Eller pop/rock?
Bestäm själva.
Det är varken Green Day eller Simple Plan.
Något däremellan?
Dock tycker jag det är tufft att de har blandat rock/pop med turkiska toner.
Turkiet får alltid mycket röster..
3/5




Finalklara


Spanien: Daniel Diges - "Algo Pegueñito"
Jag brukar alltid hålla Spanien högt, inte så mycket denna gången.
I år skickar de ett inhemskt bidrag, helt på spanska.
Plus för det.
Det är graciöst och sångaren känner för det han sjunger.
Det känns dock som ett avdammat bidrag från förr.
2/5



Norge: Didrik Solli Tangen - "My Heart Is Yours"
Norge satsar på en Josh Groban liknande ballad, skriven av vår allas Fredrik Kempe.
Didrik framför låten med bravur.
Det är vackert så det förslår.
Det känns nordiskt.
Det känns som taget ur en storslagen film, t ex Titanic, Avatar.
Det här gillar vi!
5/5



Storbrittanien: Josh - "That Sounds Good To Me"
England med sitt rika musik/artistliv, skickar en riktig bögschlager.
Det känns glatt och 90-tal.
Det känns så himla fel, inte så good alls..
1/5



Frankrike: Jessy Matador - "Allez Olla Olé"
Skickar Frankrike låten som ska vara hymnen till Fotbolls VM 2010?
Nej för den har Shakira redan gjort.
Detta är en sommarlåt, som passar sig bäst på strandpartyt.
Inget som jag direkt tar till mig.
1/5




Tyskland: Lena Meyer-Landrut - "Satellite"
Årets stora snackis inför Eurovison Song Contest 2010.
Många höjer sina armar till skyn och säger att Lena från Tyskland kan vinna hela alltet.
Jag tycker denna poppärla kanske får Miss Li att ställa upp i svenska Melodifestivalen 2011?
För detta är så himla Miss Li-aktigt!
Det är medryckande och modernt.
Hon har sin säregna röst, ett hot emot Anna?
Jag vet inte..
4/5















Take Care<3



Comments
Postat av: Latte Liten

trist att det inte finns jobb, när man vill jobba!

2010-05-18 @ 15:20:26
URL: http://latteliten.blogg.se/
Postat av: Johanna

Nej, jag ska sluta spela klarientt.

Spelar gitarr, piano, lite bas och sjunger också.



Aha, gott.

2010-05-18 @ 15:23:46
URL: http://barahimlenserpa.blogg.se/
Postat av: paulina♥

nej inga direkta planer, bara att ligga vid stranden och gäsa så mycket som möjligt ;) har du?

2010-05-18 @ 15:47:19
URL: http://paulinabladh.blogg.se/
Postat av: Sandra

okej skönt att höra!

Jo det är bara bra med mig också :)

2010-05-18 @ 16:20:03
URL: http://sandroou.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

har varit bättre men men :)sjävl då? kram

2010-05-18 @ 17:56:52
URL: http://myzaans.se
Postat av: angelica

sv: ah jag ser nästan alltid fram emot nästa dag på jobbet..haha..vi har så roligt. Imorgon kommer vi vara ute hela dagen och träna (09-15) helt galet. =P

Aha, de e ju inte så kul...men har du testat matbutiker, eller bemmaningsföretag, ett sånt företag jag vet är bra är Max Kompetens. =) finns på nätet. =)

2010-05-18 @ 19:08:13
URL: http://vastkustflocken.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har nyss gjort klart min matlåda inför i morgon :) Ska snart kolla på hockeyn, själv då?

2010-05-18 @ 19:57:54
URL: http://sandroou.blogg.se/
Postat av: Else-Linn

Svar: Nej jag vet att man inte ska ha det, men denna vecka har det bara blivit så av sig självt :P Och sen tror jag man kan påverka det man vill ska hända. Vi får se :P Gud vad hemlighetsfull jag låter. Men så hemligt är det inte. Handlar om killar. Alla dessa killar :P



Just det ja. Inte långt kvar nu. Längtar du eller? :)

2010-05-18 @ 20:02:25
URL: http://elselinn.blogg.se/
Postat av: Patrik

haha jag funderar fortfarande på om jag verkligen ska titta på skruttet XD



sv; det är bara bra! =)

själv då?

2010-05-18 @ 20:21:22
URL: http://jagputte.blogg.se/
Postat av: angelica

sv: hehe ah!

Asså, de har inte jag hört. Men kolla de företaget i alla fall, för min bror jobbar för dem och han får jämt jobberbjudande, jättebra chef har han i sthlm, och han har mer pengar än mig...som vanligt.. =P de företaget ligger i sthlm, gbg o malmö tror jag att de var.

Säljföretag då?

vad är du utbildad till?

2010-05-18 @ 20:32:06
URL: http://vastkustflocken.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0