Annonser från BloggPartner

Förhandslyssning Eurovision Song Contest 2014 Del 3.

I och med upptakten och uppladdningen, plus nedräkningen inför Eurovision Song Contest 2014 Danmark.
 kommer SVT1 i vanlig ordning att sända Inför Eurovision Song Contest, under fyra fredagskvällar i april och maj.
Årets tävlingsbidrag kommer i vanlig ordning, att bedömmas av olika experter.
I år är programmet förnyat helt.
Kolla själva och se.
SVT1 fredagar klockan 21.
Eller klicka er in på http://www.svt.se/melodifestivalen.

I första avsnittet bedöms de första bidragen i semifinal 1, i andra resterande bidrag i semifinal 1 plus några från semifinal 2 osv.
Jag kommer precis, som tidigare år, ge min bedömning av hur bidragen låter enligt mig.
Jag är rättvis och lyssnar alltid med ett vänligt öra.
Jag betygsätter bidragen, på en skala mellan 0-5.

Jag vill också gärna höra vad ni tycker om bidragen?
Är det något som ni fastnar lite extra för? 
Eller något ni kanske fasar över?
 
Semifinal 2:
 
 

1. Malta

 Malta kör på som vanligt med glad gitarrpop, som så många gånger förut.

Lite countryinspirerat.

Blake Shelton tänker jag på.

Lite för förutsägbart och småputtrigt.

2/5

 

 

2. Israel

 Israel tillhör en av årets förhandssnackisar.

Snyggt, lyxigt förpackad låt och sångerskans röst lovar mycket.

Men låten blir för mycket vad den lider.

Lite skrikigt, men väldigt stort plus för att hon sjunger vissa partier på Israeliska.

Final blir det garanterat, men ingen vinnare, topp 10?

4/5

 

 

3. Norge

 Norge kör på en väldigt enkel och smäktande ballad.

Har hört Carl sjunga live och det är inte lika vackert, som i videon.
Men det kanske ska vara lite sådär ruffsigt och fulsjuget, för att det ska gå hem?

Den sätter sig och den kan vara i toppstriden, beroende på framträdande och startnummer i finalen.

För till final går Norge, från den svagare semifinal 2.

3/5

 

 

4. Georgien

Början känns som någon slags Indianhymn, men låten är något utöver det.

Bara massa klicheér och fallskärmshoppare i refrängen och vadå 3 minuter till jorden?

Blir inte klok på vad låten vill.

Haha.

2/5

 

 

5. Polen

Polsk polka och rap och något R'n'B influensat och väldigt mycket om slaviska tjejer.

Väldigt sexuellt!?

Men tror att detta kan sticka ut och gå till final, faktiskt.

Det upprör och det är sånt vi vill ha i Eurovision?

2/5 

 

 

6. Österrike

Han eller hon eller hen.

En transvestit som glömde raka sig.

Jag är inte den som är den, men detta är årets "udda" fågel.

Den hamnar högt i förhandssnacket.

Bara att lyssna, får mig att höra en Bond-låt.

Shirley Bassey eller Adele?

Han låter som en diva, med en makalös röst.

Tror det kan bli mäktigt på scen och ingen final vore skandal.

4/5 

 

 

7. Litauen

Typ 90-talet och tillbaka och bara massa attention.

Jag vill inte höra mer nu, åh nej.

0/5 

 

 

8. Finland

The Killers pop vill Finland försöka vinna Eurovision med 2014.

Enda låten i sammanhanget, som låter så.

Jag diggar med.

Det är medryckande, men detta brukar nätt och jämnt gå till final och hamna topp 20. 

 3/5

 

 

9. Irland

 Irland satsar på en väldigt modern låt, med Irländska toner, som man anar i bakgrunden.

Väldigt enkel och hookig, men det är inte så liksom mycket kom ihåg känsla.

Jaha det var den låten liksom.
Den faller mellan stolarna.

Det är Israels låt fast lite mindre.

2/5

 

 

10. Vitryssland

Cheesigt.

Cheesecake.

Cheesy.

Texten och låten är bara så för mycket.

2/5 

 

 

11. Makedonien

 Lite Israels och Irlands bidrag, mittemellan.

De tre är i samma kategorier, kommer de slå ut varann?

Texten är väldigt förutsägbar.

Hoppas framträdandet i Eurovision är tusen gånger bättre än i klippet.

För klippet drar ner låten lite och låten i bakgrunden är inte så dålig, som man kan tro av just enbart klippet.

3/5

 

 

12. Schweiz

Låten känns väldigt Schweiz?

Eller är det bara jag?

Det är väldigt mycket Milka mjölkchoklad.

Men om de får fram känslan i videon, på scen, så kan det nog gå till final.

Men inte har det i toppstriden att göra.

3/5

 

 

13. Grekland

 Grekland är alltid i final, så även i år.

I år har de även en mycket bra låt, som förtjänar att vara i final.

Många tyckte inte det om deras Alcohol Is Free ifjol, det gjorde jag.

Årets bidrag är väldigt modernt, men ändå så finns den grekiska känslan kvar.

Man hamnar på en grekisk fest, nere på Rhodos och man svängs med och dansar och kastar tallrikar överallt.

Topp 10 tippar jag, för den lär gå hem hos många unga, men ingen vinnarlåt.

5/5

 

 

 

 

 

Take Care<3


Comments
Postat av: Alice

Ja såna affärer brukar väl ha alla märken, de har dem ju på Elgiganten också men dem kanske har fler av ett visst märke, fler serier av datorerna. Sen är de klart allt finns vad vore de för butik annars.

Ja så brukar de väl vara. Vi har bredbandsbolaget, man får internet och tv och för dem som är gammelmodiga får även hemtelefonen där ifrån :P men jag kollar sällan på tv, det jag vill se är sport och dem går på köpe kanaler som cmore , och det ingår inte i någon av baskostnaderna utan tillkommer kostnader om man vill ha, och det finns det inte cash till - bättre å streama gratis utan att betala 249 extra i månaden för att se all sport fritt.

Jodå, ska till stugan å bara slappa troligtvis så de blir skönt. Själv? :)


2014-04-25 @ 12:31:03
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Hoppas du får en fin helg!

2014-04-25 @ 15:31:30
URL: http://sessie.se
Postat av: jasmine

sv:
jodå,sj?:D

2014-04-25 @ 16:39:19
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Alice

Tack :)

Jag menar bara att oftast har butiken något av alla mörken, sen är de klart dem inte har alla produkter och alla teknikprylar inom ett visst mörke :P självklart beställer de hem om de inte finns. Haha!

Jo men samtidigt var det ju ett helvete å få tag på människan om den inte var hemma, nu med mobil får man ju kontakt med folk dygnet runt on man så vill. Så att tur allt utvecklas :P

Ja, det är nu dagarna och livet börjar bli skönare. Jag mår inte alls bra på vintern, nu börjar de ljusna. Man uppskattar det lilla mycket mer. Att tillbringa en dag eller två i stugan är terapi för min själ :)
Gått bra på jobbet eller? :P
Kram

2014-04-25 @ 20:04:58
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Alice

Jag undviker gärna att köpa dyrare saker på nätet, har dem hellre i min hand så jag har kontroll på mina cash :P

Nej ingen är väl tillgänglig dygnet runt trots mobil, man behöver ju inte svara on man inte vill :P efter en viss tid på dygnet slutar jag svara i tele om de ringer, oavsett vem det är om det inte är uppgjort att de ska ringa då :P annars får dem hoppas på att ja svarar på sms eller fbchatten :P ibland måste man bara få vara.

Enda negativa med våren och sommaren är pollen, är förkyld dygnet runt. Aldrig bra, det är antingen okej eller illa :P vill kunna njuta av doften av nyklippt gräs, tyvärr får den mig bara att drubkna i kallsvett ;D

Min kväll var bra, hann klämma in någon timmar med mina två närmsta vänner, underbart att bara sitta i solen kolla på folk och snacka om djupet bara vi kan :P haha
Ha en bra lördag!
Kram

2014-04-26 @ 12:09:43
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: jo, det är bara fint. med dig då? :)

2014-04-26 @ 14:26:58
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: ja, mycket sol har det blivit idag :D för dig då?

2014-04-26 @ 15:04:37
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: jasmine

sv.
när börjar första semifinalerna?

2014-04-26 @ 15:05:23
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: FrökenTV, bloggen om tv och film

sv: jaha, vad nice :)

2014-04-26 @ 18:00:13
URL: http://efji.blogg.se/
Postat av: jasmine

sv.
kom nyss hem från gymmet. sj? :)

2014-04-27 @ 14:21:32
URL: http://wiinkys.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0