Annonser från BloggPartner

Birka Paradise Christmas Cruise.

 
Natten mellan söndag och måndag var jag på kryssning, på Ålands hav med Birka Paradise.
Vilken lyxkryssare.
Superfin inredning, modern och serviceinriktad.
Har ätit så mycket god mat, goda desserter och druckit gott.
Vi i sällskapet beställde buffé på kvällen, (dessutom lunch dagen efter), och det var såklart Julbord.
Julbordet bestod ju av Julmat och det var inte så viktigt att fota, gott var det dock.
Där fanns köttbullar, prinskorv, sillar, janssons, Julskinka osv.
Däremot dessertbordet, som ni kan se ovan.
Wow. ♥
Provade i stort sett allt och så läckert gott det var.
Julstubbe, risalamalta, pepparkakstiramisu, ostkaka, knäck, kardemummanötter, ischoklad, pepparkaksfudge, mintkyssar osv.
Mums.
Jag klädde upp mig, shoppade taxfree, spelade på de enarmadebanditerna och drack den goda drinken snowball.
Hade ett fantastiskt dygn.
 
Hoppas ni mår bra.
Så här da'n före doppareda'n.
Julstressa lagom. ;D
God Jul om vi inte hörs allesammens därute.
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: patriciac.blogg.se

Tittar in och vill önska dig en riktigt fin jul:)

Kul med kryssning:)

2014-12-23 @ 03:34:59
URL: http://patriciac.blogg.se/
Postat av: Alice

Känner du också att du springer snabbare i hotell korridorer och kryssningsfartygets korridorer än någon annanstans? Haha!

Madonna ja. Vi kan båda sitta helt förtrollade och kolla på musikvideon tillsammans :P underbart djup låt.

Ja budskapet är oftast fint i julsånger men blr uttråkad av melodin å de smöriga rösterna :P musiken får hålla sig till shoppingrundan på stan, hemma kan den hålla sig undan. Har ingen julfeeling heller så att lyssna på julmusik nu skulle bara förstöra ännu mer haha.


Kram

2014-12-23 @ 11:14:46
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Sandra

Mysigt det såg ut :)
Hoppas allt är bra med dig?:)

God jul :)

2014-12-23 @ 11:30:26
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Alice

Men många får sån lust att springa i dessa smala korridorer , även jag som vuxen :P och de känns som man är så mycket snabbare än tex ute på asfalt :P haha fast man får ju hålla tillbaka för de passar sig inte riktigt att ha springtävling även som 21 årig :P

Behöver inte va stress på stan. Beror väl på vilken stämning man är i själv psykiskt och fysiskt. Kan man stänga ute alla "sistadagenköpare" så äre på stan musiken gör sig bäst i mitt tycke :P

Nej vi tittar ibte på videon i timmar men vi beundrar den å blir lika sålda varje gång vi ser den. Och de är bara vi två i kompisgänget som gillar den, de andra är ytliga moderater haha.

Kram

2014-12-23 @ 14:07:15
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Så underbart du har haft det!

2014-12-23 @ 20:14:13
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Alice

Haha senaste kryssningen jag var på var jag stupfull tsm med farsan haha. Sprang säkert en massa då. Men minns när jag var liten så sprang jag och den äldsta av mina småbröder alltid runt runt i hela färjan, blev liksom aldrig trött. Önskar jag hade samma kondis och uthållighet nu ;) men jag var även livrädd att vi skulle krocka med ett isberg när jag såg alla isflak flyta på vattnet när vi satt och åt i restaurangen, hade sett på Titanic veckan innan haha! Tänk dig paniken sen på natten när man hörde motorn jobba på :P

Jag såg bonde innan ja somnade i natt :P
Justus och Alfred är så jävla lika sina mödrar haha!
Viktor och Jonna har jag ju sett innan :P

Kram

2014-12-23 @ 21:57:42
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Johan

Härligt att du var nöjd!
Allt är relativt, men i min värld är varken birkas, Wikinglines eller Siljalines färjor topplyxiga. Klart att det är skönt att komma bort sådär ibland, men efter att ha åkt med Royal Caribbeans fartyg bleknar allt annat i jämförelse. Där kan vi snacka service. Ja, det har du ju läst om i min blogg för länge, länge sedan, vet inte om du minns det? :P

Nja, jag tycker inte det brukar låta stelt. Inte de podarna jag har lyssnat på iaf. Som ett samtal, ja, men stelt, nej.

ja, det var ju många som sa det innan den började sändas också, men bra att du gillar den. Hur slutar den imorgon då tror du? :)

Jag är helt klar nu, sådan tur är ;) haha

Ha en riktigt god jul och en megafin dag imorgon nu! :)

2014-12-23 @ 22:58:38
URL: http://schumacher4ever.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0