Annonser från BloggPartner

Förhandslyssning Deltävling 2 Melodifestivalen 2014.

Torsdagarna före deltävlingarna av Melodifestivalen 2014, publiceras löpande, 60 sekunders smyglyssningar av bidragen från repetitionerna , på www.svt.se/melodifestivalen, håll utkik! 

Under lördagen som de fyra första deltävlingarna sänds kommer du, att ifrån klockan 14.00, kunna lyssna på bidragen i sin helhet, på www.svt.se/melodifestivalen.

Här på min blogg kommer jag att varje torsdag, inför Melodifestivalen 2014, att bedöma de 60 sekunders klipp som läggs upp på SVT's hemsida.
 
Smyglyssna här:
 http://www.svt.se/melodifestivalen/smygtitta-pa-bidragen-i-melodifestivalen-2014-s-andra-deltavling
 
Hela startfältet:
 Artisterna i Melodifestivalens andra deltävling i Linköping.
 
 
De Tävlande & Mina Betyg:
 
 

Deltävling 2: Linköping 8/2

 

1. ”Love Trigger” - JEM 

Kommentar: Modernt, cool, rytmiskt och nutid. Jag älskar de tre huvudpersonerna i JEM. Jag älskar att man får både modern hiphop, rap och skönsång i en och samma låt. Topp 4 på lördag garanterat, annars hoppar jag på ett ben och skriker något fult ord.

Betyg: 5/5

 


2. ”Hallelujah” - The Refreshments 

 Kommentar: Skönt rockabillygung, medryckande och gubbarna vet vad dem gör. Lite konstig titel, titeln=sönderanvänd för dess rätta mening, men det är lätt att nynna med. I toppen.

Betyg: 3+/5

 


3. ”Glow” - Manda

 Kommentar: Känns som en kvinnlig version av Robin Stjernbergs You, blandat med Katy Perrys Firework. Jag gillar detta sådär lagom. Men sjunger Manda tillräckligt bra live på lördag i direktsändning?

Betyg: 3/5

 


4. ”Efter solsken” - Panetoz 

 Kommentar: Dansa Pausa och Vissla Med Mig level 3. Nej jag tycker detta är så ointressant och ja det kommer gå vidare, för barnen älskar dem. Texten om att efter solsken kommer regn, har vi hört innan?

Betyg: 1/5

 


5. ”I Am Somebody” - Pink Pistols 

 Kommentar: Jaha, " I Am Somebody". Men vem är inte någon? Usch vad ska detta vara för elektroniskt pekoral? Typ som Army Of Lovers och Alcazar som mixats i en smoothie mixer med några peruker och smink och lite beats och trans. Me not like much.

Betyg: 2/5

 


6. ”Undo” - Sanna Nielsen 

 Kommentar: WOW! Bäst. Överlägset bäst. Vilken R'n'B ballad. Lär bli mäktigt på lördag kväll. Hoppas ni inte glömmer rösta. Detta skulle gå så bra i Eurovsion. Lyssna och lär övriga tävlanden. Sanna har Sveriges överlägset bästa röst.

Betyg: 7/5

 


7. ”Set Yourself Free” - Little Great Things 

 Kommentar: Vi har redan Green Day och My Chemical Romance. Är detta en hyllning till dessa? Eller bara kopior? Gillar dock att detta sticker ut.

Betyg: 2/5

 


8. ”När änglarna går hem” - Martin Stenmarck

 Kommentar: Arenapoprock med trummor och jag anar visselpipor. Coldplay på svenska och ja, det jag hör av minutklippet, så är det bra mycket bättre än jag kunde trott.

Betyg: 3/5

 

Mina favoriter till final just nu:

 Sanna Nielsen

JEM

 

Till andra chansen just nu:

 Martin Stenmarck

The Refreshments

 

Skrällar:

 Manda

 
 
Vad tror ni?
Vilka vinner och vilka försvinner?
 
 
Take Care<3

Comments
Postat av: JUNITJEJ

Svar: Smaksatta yoghurtar och filer tillsätts inte bara med smak/krydda utan med väldigt mycket socker. Tror du verkligen att de bara tillsätter kardemumma?!
Självklart ska man se till att äta så hälsosamt som möjligt, även om man rör på sig. Tänk på hur mycket gifter du stoppar i dig och tänk på att du endast har en kropp.

2014-02-06 @ 19:20:39
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Alice

Pistagenöt är den godaste av alla nötter, men usch för grönt pistageklet :P samma med pistageglass, får spy reflexer.

Ja Linköping behöver sätta igång sin klättring nu, och Färjestad behöver i stort sätt bara hålla sig kvar och bevaka. Men med åtta(!) spelare borta från truppen är de inte mkt som stämmer.

Jag vet inte, det är väl alldeles för få shl spelare med i landslagen så de ska påverka shl under OS. Men vi har ju 4 stora stjärnor från Norge , klart de ger stora hål.

Kram

2014-02-06 @ 21:40:53
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Du kan ju inte ge Sanna fler poäng än vad som går.. Det borde ju räknas som domarfusk?! ;)

Det var rätt tråkiga artister med i denna omgång oxå om jag får säga mitt.. Men jag sätter mitt hopp till Martin Stenmarck, han har alltid härlig röst! :)

2014-02-08 @ 00:15:03
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0