Annonser från BloggPartner

Förhandslyssning Deltävling 1 Melodifestivalen 2014.

Torsdagarna före deltävlingarna av Melodifestivalen 2014, publiceras löpande, 60 sekunders smyglyssningar av bidragen från repetitionerna , på www.svt.se/melodifestivalen, håll utkik! 

Under lördagen som de fyra första deltävlingarna sänds kommer du, att ifrån klockan 14.00, kunna lyssna på bidragen i sin helhet, på www.svt.se/melodifestivalen.

Här på min blogg kommer jag att varje torsdag, inför Melodifestivalen 2014, att bedöma de 60 sekunders klipp som läggs upp på SVT's hemsida.
 
Smyglyssna här:
 http://www.svt.se/melodifestivalen/exklusivt-se-och-lyssna-pa-en-minut-av-artisternas-bidrag
 
Hela startfältet samlat:
Artisterna i första deltävlingen i Malmö i Melodifestivalen 2014. Övre raden f.v. Ellen Benediktson, Helena Paparizou, Sylvester Schlegel, Elisa Lindström, YOHIO, mahan Moin. Nedre raden f.v. Alvaro Estrella och Linus Svenning. 
 
De Tävlande & Mina Betyg:
 
 

Deltävling 1: Malmö 1/2

 

1. ”To the End” - Yohio

Kommentar: Förra årets "folkets vinnare" i Melodifestivalen 2013, Yohio, är tillbaka. Inte med en ny Heartbreak Hotel, utan med en Ulrik Munther Tell The World I'm Here, light. Inte så spännande. Yohio kommer gå hem i stugorna. Surt sa räven. Men undrar om det kommer bli direkt till finalen?

Betyg: 2/5

 


2. ”Aleo” - Mahan Moin

 Kommentar: House blandat med Mellanöstern rytmer och pop. Jag diggar det. Det kan nog komma topp 5. Jag blir stärkt av det lilla klippet. Allt beror på vad som sker på lördag kväll. Men enminutersklippet lovar mig en del. Jag kan ha rätt, jag kan ha fel.

Betyg: 3/5

 


3. ”Bröder” - Linus Svenning

 Kommentar: Lördagens dark horse. Kan gå hem på grund av sin känsla i röst och arrangemang. Kan slå sig in i final och bli en av årets stora överraskningar. Men jag vill höra hela låten, innan jag säger mer.

Betyg: 3/5

 


4. ”Casanova” - Elisa Lindström

 Kommentar: 2014 års Linda Bengtzing, låten, tonerna, noterna, musiken, ja allt andas Linda Bengtzing. Bara att tjejen på scen heter Elisa Lindström. Är detta vad vi vill se på Melodifestivalens scen 2014?

Betyg: 3/5

 


5. ”Bedroom” - Alvaro Estrella

 Kommentar: En dansande kille med en popdänga, detta har vi sett mycket av i de senaste årens Melodifestivaler. Detta är lite mognare och sexigare, hela låten handlar om var man kan ha sex? Förutom i sängen? Boom Boom. Hoppas detta inte går vidare. För i år kommer vi se dansande killar med popdängor, som gör det så mycket bättre, än att sjunga att man kan ha sex på "coffee-table".

Betyg: 1/5

 


6. ”Songbird” - Ellen Benediktson

 Kommentar: Vackert, är det första jag tänker på. Finstämnt. Skulle kunna slå sig in i topp 5 på lördag, beroende på svenskarnas sinnesstämning. Jag gillar vad jag hör av enminutersklippet. 

Betyg: 4/5

 


7. ”Bygdens son” - Sylvester Schlegel

 Kommentar: Intetsägande för mig. Jag får inte feeling åt något håll. Varken bu eller bä. Går in i ena örat och ut i det andra. Lite Eldkvarn någonstans tycker jag mig höra, därav ett plus.

Betyg: 1/5

 


8. ”Survivor” - Helena Paparizou

 Kommentar: Klass. Sju bidrag. Sedan kommer hon. Jag är så glad, att Elena går sin egen väg. Att hon inte tar en låt bara för att, när hon ställer upp i den svenska Melodifestivalen. Att låten handlar om att överleva och vara stark. Vara en krigare, när livet inte är som bäst. Elena är en världsstjärna och hon kommer mena varje ord hon sjunger på lördag. Syns inte det, så vet jag inte vad jag kommer göra. Jag hörde de första sju klippen och när jag sedan hörde det åttonde, Elenas, så dirket hajade jag till. Ryser!

Betyg: 5/5

 

 

Mina favoriter till final just nu:

 Helena Paparizou - Survivor

Linus Svenning - Bröder

 

Till andra chansen just nu:

 Yohio - To The End

Elisa Lindström - Casanova

 

Skrällar:

 Ellen Benediktson - Songbird

Mahan Moin - Aleo

 
 
Take Care<3

Comments
Postat av: Moa

Såg vad du köpt på instagram efteråt ja skrev ;)

Haft en bra vecka? :D kram

2014-01-30 @ 23:49:34
URL: http://mildenuknow.blogg.se
Postat av: Sessie♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

sv: Ja jag brukar ju inte lägga in så mycket bilder på mig själv, gillar inte hur jag ser ut.

Jag vet inte, är jag hemma så gör jag nog det:)
Att du ska se det går ju inte att missa i alla fall:)

2014-01-31 @ 11:12:48
URL: http://sessie.se
Postat av: Alice

Vet inte, det är mycket som spelar in tror jag. Blir mer down än aldrig förr av denna årstid också, den påverkar både huvudet och kroppen negativt. Mycket med min kära mormor också.
Haha mm, tyvärr är de ju ingen värmländska med å piggar upp :P

Jag har precis käkat lunch, rast från praktiken.
Vad gör du då? :)
Kram

2014-01-31 @ 11:49:03
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Johan

Jag gillar dina genomgångar får jag säga. En liten update om läget, för själv har jag noll koll på mellon :P

SV: Det känns ganska bra inför våren får jag säga. Den här kursen är upplagd på samma sätt som den jag lässte förra året, mycket bättre än upplägget på höstens kurs tycker jag :)

När man är inloggad på sitt konto och svarar på kommentarerna därifrån finns det en "lägg till ip xxxx i din blockeringslista". Den hade jag råkat trycka på...

2014-01-31 @ 16:58:46
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0