Annonser från BloggPartner

Shalala Lala.

 
När jag var liten älskade jag gruppen Vengaboys.
Deras Shalala Lala gick väldigt varm i min cd- och bandspelare.
Haha.
Det jag tänker på när jag ser videon många år senare, är att så sexistisk den var.
När jag var liten tänkte jag inte ett dugg på det!?
Det måste bara betyda, att när man är liten och ung, så förstår man inte det.
Så när dagens unga ser sexism i dagens videos, även gårdagens, tänker dem inte på det.
Det är bara vi vuxna som ser det och bara försöker låta barnen matas med att det är farligt och fult istället.
När jag var liten var det ingen som sa åt mig, varken mina föräldrar, andra vuxna eller olika medier, att det var farligt att titta på Vengaboys?
Kanske lika bra att låta saker och ting rätt "fritt".
För om vuxna snackar om att det är sexistiskt och fel, så vill barnen se det till alla pris och kollar på det.
Med vetskapen att det faktiskt är sexistiskt.
Men om barnen skulle se på det utan vissa vetskaper, så skulle det bli som för mig, att man faktiskt inte vet vad det är?
Jag menar dagens unga barn, lyssnar på Sean Banan, någon som verkligen anspelar på sex.
Han får gå fri för alla föräldrar och vuxna?
Precis som Vengaboys gjorde för mig som ung.
Men inte Miley Cyrus senaste video?
Vem är det barnen sedan smygkollar på Youtube..
 
Bara en tanke.
 
Har gjort min blogg lite simplare i bakgrunden, med bara guld bakom, min header och wrapper.
Tycks?
Jag kunde ju inte göra julfint redan, även om jag skulle vilja.
Det kliar i fingrarna.
 
Trevlig Helg!
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: Jasmine

sv;
nä :)
allt bra?

2014-10-17 @ 15:23:58
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: izabellesss-skönhet, hälsa och dans

Haha jobba såklart! :) försöker casha in på allt jag gör nu för tiden. Har blivit beroende, till och med på bloggen :) tjänar du pengar på bloggen?
Inget, sj då? Åh pannkakor vad gott!
Kram

2014-10-17 @ 17:32:31
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: JUNITJEJ

Varför har du annonser ovanför headern?

2014-10-17 @ 19:31:49
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: JUNITJEJ

Sv ar: Jo, det har du. När man klickar på kommentarer, så dyker annonser upp ovanför headern.

2014-10-17 @ 21:01:12
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Johan

Oh, vilken klassiker :D

SV: Tror sig vara förföljd, ja, då håller jag med, men då ska det först fastslå att personen i fråga "bara" tror sig vara förföljd och verkligen inte är det på riktigt, som var fallet här. Ingen trodde ju att exfrun verkligen var stalkad, förrän det visade sig att hon faktiskt var det och att det inte alls var någon psykisk diagnos inblandad. Det är det jag menade med att ett beteende nästan aldrig bara uppstår sådär och att man ska akta sig för att dömma någon innan man känner till dennes historia.

Haha ja, pengar har vi diskuterat tidigare ;)

Hösten är bra tycker jag. Den går fort i år med, precis som förra året. Inte ens halva oktober kvar nu. Tiden bara rusar iväg :)
Hur är det med dig?

2014-10-18 @ 12:19:06
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: izabellesss-skönhet, hälsa och dans

Nej tror inte det haha, vad är bloggefy och bloggpartner? :) Jag har bloggat sen i somras :P jag har blogken om det är det du menar? Jasså, hur mycket tjänar man på videos? kram

2014-10-18 @ 17:34:13
URL: http://nattstad.se/izabellesss

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0