Annonser från BloggPartner

That Last Leave Before The Upcoming Winter.

 
När jag var ute på en långpromenad tidigare under dagen.
Fick jag syn på det ensamna lövet, som frenetiskt höll sig kvar på grenen, fladdrandes i vinden.
Det fick mig att tänka på, att vintern knackar för dörren.
Det är riktigt kallt och nästan lite frostbitet i luften idag.
Det är ju Höstlov i vårat avlånga land.
Jag minns att den allra första snön brukar flinga ner sig just denna vecka 44.
Än är det inte för sent.
Det känns att det är lite snö på gång i luften.
Kanske redan ikväll?
Jag får spana och hålla utkik.
 
Jag älskar vintern och snön.
Jag älskar att den klarvita snön lyser upp den gråa och trista asfalten.
Jag älskar hur de lövkala träden och granarna och tallarna och buskarna kläs i en vit vacker snöskrud.
Vintern är en årstid för mig.
Hur kall den än må vara.
Det gäller ju att klä sig varmt och gott.
Att komma hem en riktigt kall decemberdag och värma upp sig med en glögg, alkoholfri för min del, och någon pepparkaka, det är livskvalitet hörreni.
 
Jag bara längtar efter jul och vinter.
 
Take Care ♥

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0