Annonser från BloggPartner

Emma Watson UN Speech.

 
Hon var min favorit i Harry Potter filmerna som Hermione, och hon är en av mina favoritskådespelare of all time.
Emma Watson. 
Emma Watson som är ny FN Ambassadör, fick äran att prata på FN i veckan.
Hennes tal handlar om ett slags förtydligande av Feminismen.
Feminismen handlar om lika rättigheter och möjligheter för män och kvinnor.
Feminismen är inget HAT gentemot män, från kvinnors sida, det försöker Emma Watson lyfta fram i sitt tal.
Hon talar om olikheter och orättigheter och omöjligheter för kvinnor idag, men även för män.
Hur olika lön män och kvinnor har, även om det är samma jobb man utför, så har kvinnor mycket mindre i lön.
 
Kolla talet i klippet ovan.
Det är så känsloladdat och berörande.
Ett fantastiskt tal av Miss Hermione Granger.
Det är på riktigt.
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: izabelle

Vad bra att en person som Emma watson står upp för feminismen för då lyssnar säkert fler, viktigt att påminna om att det handlar om jämställdhet inte manshat ;) jag pluggar svenska som en tok, en snarare ska spela in ett sommarprat till på fredag och känner inte alls att jag ligger i fas haha. Ja fy säger jag bara det är kallt och regnar massor , tycker du det är mysigt ? Kram

2014-09-24 @ 19:16:05
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Alice

Ja droger ska väck. Men jag är tacksam för min tid med dessa människor, tror det var menat att hända. Nu vet jag vad jag vill med mitt liv.

Haha, sånt där är så jobbigt. Blir som ett litet barn dagarna före jul, lååång väntan och det är så jobbigt :P

Tyvärr känns det så. Det har gått så snabbt utför så att våga tänka tanken på fler år tillsammans är knappt möjlig. Det är ju bra att han rör på sig, att han röker är ju mindre bra. Men han kanske har gjort det så länge så "det inte är någon ide" att sluta, om det nu är så att han har någon typ av dödsångest så kanske ciggen får han lugnare. Har själv haft min period. Men visst är det både svårt och jobbigt att se sina nära och kära sådär.

Kram

2014-09-24 @ 20:12:06
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Clin

Jo här är allt bara bra. Lite hosta kvar men annars känner jag mig ganska bra =)

Jag kom nyss hem. Vad gör du då?

kram

2014-09-24 @ 20:53:16
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Clin

hehe nä där fick vi inget kaffe.
Men det serverades bubbel och en massa goda tilltugg = )

Jag "åt" bara en varma koppen och ett knäckebröd =)

kram

2014-09-24 @ 21:27:24
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: izabelle

Jag ska tala om hälsa som blir ohälsa typ :) nej det är inte kul att pendla i det här skit vädret , men kan hålla med om att det är mysigt på helgerna då man inte måste ta sej någonstans :) kram

2014-09-24 @ 22:10:00
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: izabelle

Jaha haha men har du jobbat något i veckan ? :) talet är 10 min ungefär plus lite musik, har stressat över det hela veckan. Vill inte ha det för personligt samtidigt som det inte ska vara för tråkigt. Jag snackar mest om konsekvenser när man låter träningen tar över ens liv och lite fakta om det och stress typ
Hade ångest över att det var hela 10 min men nu känner jag mer att jag skulle behöva mer för att få ihop allt. Jag mår bra, längtar så otroligt till helgen nu bara men annars så , själv då ? :) kram

2014-09-25 @ 13:59:18
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Clin

Klart jag drack skumpa =) Inte varje onsdag man gör det ju ;)

haha bantningsdiet vill jag inte kalla det. Men jag blir sååå mätt på det! Bara jag här hemma som skulle äta så då räckte det mer än väl till mig =)

Ikväll blir det att ta det lugnt. Sitter i soffan, tidigt för en gång skull, och allt är klart för dagen. Tvätten, disken, torktummlaren...¨Vad gör du då?

kram

2014-09-25 @ 19:51:40
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: izabelle

Så du fick en ledig dag i alla fall :) så är livet med jobb haha, men hur många timmar jobbar du? Jag jobbar ju deltid och det tär på en när man har plugget också. Stressar ihjäl, kommer få magkatarr igen haha;) i helgen har jag huset för mej själv så ska bara njuta och vara med några kompisar, och du ska jobba hehe :) ja jag med, är nog lätt att det går överstyr om man har något man brinner för. Tror även att det är lätt att bli tränings beroende med tanke på det samhälle vi lever i, man ska se bra ut osv. Vad tränar/tränade du? Kram

2014-09-25 @ 20:08:19
URL: http://nattstad.se/izabellesss
Postat av: Clin

hehe bebisar är väl alltis söta ;)
Nä men ingen här nu inte.Men vem vet i framtiden!

jo men absolut kan man ha det som en diet. Men de har inte jag =) Sen min operation orkar jag ju inte äta så mycket så ibland är det kanon att ta en soppa =)

Usch så sena kvällar!? Jag hade dött. Men när börjar du då?

kram

2014-09-26 @ 07:02:07
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Ja jag får ta och göra det:)

2014-10-01 @ 16:57:24
URL: http://sessie.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0