Annonser från BloggPartner

Finalister Eurovision Song Contest 2016 Semifinal 1

Här är bidragen som gick till lördagens stora Final från Semifinal 1:
 
(Mina favoriter, som vanligt i FET stil.)
 
Azerbajdzjan: Samra – ”Miracle”
Ryssland: Sergey Lazarev – ”You Are The Only One”
Nederländerna: Douwe Bob – ”Slow Down”
Ungern: Freddie – ”Pioneer”
Kroatien: Nina Kraljić – ”Lighthouse”
Österrike: ZOË – ”Loin d'ici”
Armenien: Iveta Mukuchyan – ”LoveWave”
Tjeckien: Gabriela Gunčíková – ”I Stand”
Cypern: Minus One – ”Alter Ego"
Malta: Ira Losco – ”Walk On Water”
 
 
Men jag är så enormt besviken och ledsen, över att Island inte gick till Final?!?
 
Greta Salóme - Hear Them Calling
 
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: Alice

När jag lyssnar på musik utgår jag alltid från vad skulle kunna lägga in på min spellista, och där är jag kräsen på uppbyggnaden av låten. Jag skiter i vad som är typisk esc musik och vad som funkar bra i tävlingen, jag ser utanför de ramarna. Många låtar i mellon och eurovision är trallvänliga och skulle funka bra på radion under bilturen runt stan, men det är inget jag kallar för "bra musik". Jag faller inte för spektakulära scennummer, eller vad artisterna har varit med om tidigare i livet, inte ens säkert jag bryr mig om budskapet, utan jag bedömmer annat.

Kroatiens bidrag tillexempel, en bra låt och älskar uppbyggnaden i refrängen, men det som avgör och får mig att backa lite är när hon upprepar lighthouse, det blir för platt och simpelt i kombination med de övriga.
Tjeckien har också en stark låt, men det känns emellanåt för krystat, och det är just dedär krystade som jag kopplar till mello och esc, att de har en viss tid på sig och de vill hinna med varenda ord och det hela blir bara ett enda stort frågetecken blandat med besvikelse, just för det lät så lovande under vissa hundradelar av låten.

Själv tycker jag rysslands låt är fruktansvärt krystad. Kan inte hur mycket jag än anstränger mig förstå HUR den kan vara favorittippad, då är bidraget de skickade förra året 50 gånger bättre. Visst det är en typisk låt för tävlingen, men sen stannar det där för i mina öron är det verkligen inte bra.

För att förenkla lite, där är frans ett bra exempel. Det är en sån där låt man inte ens kan tänka sig i mellon, ändå kommer den där och vinner allt, just för det är så annorlunda jämfört med allt annat som tävlar. De charmar folket att det är en "vanlig" låt utanför tävlingens väggar, det behöver inte alltid vara dom där pampiga eller speedade låtarna.

kram

2016-05-11 @ 15:19:55
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: BLONDINA

Nej vi föredrar perkulatorn men den funka nu :P vart väl nå gorm med den bara :) jaha va kul :)

2016-06-20 @ 16:38:45
URL: http://daylife.se/blondina

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0