Annonser från BloggPartner

Trust In Me.

 
Nykomling i filmhyllan.
Disneys Djungelboken från 2016, den otecknade versionen.
Såg den precis och den var helt superdupermegafantastiskt bra.
Full av mycket humor, svärta, kärlek och äventyr i djungeln.
Med en mordern allvarsam sensomoral och ett mycket viktigt tydligt budskap.
Jättecoola effekter och djuren var verkligen verklighetstrogna, trots att de var animerade. 
Jag älskar att man lät Scarlett Johansson få spela ormen Kaa.
Det gav filmen en mera modern twist och Scarletts hesa stämma passade perfekt = kärlek.
 
Disneys Djungelboken 2016, får full pott, 5 av 5.
  
Någon som sett Djungelboken 2016?
Vad tycker du?
 


Newcomer in the movie shelf.
Disney's The Jungle Book from 2016, the non-animated version.
Saw it right before and it was completely "Supercalifragilisticexpialidocious" good.
Full of a lot of humor, darkness, love and adventures in the jungle.
With a mordern serious moral and a very important clear message to it.
Really very cool effects and the animals were lifelike, even though they were animated.
I love that they let Scarlett Johansson to play the snake Kaa.
It gave the film a more contemporary twist and Scarlett's hoarse voice was perfect to it  = love.
 
Disney's The Jungle Book 2016, gets jackpot, 5 out of 5.
 
Anyone out there who has seen The Jungle Book 2016?
What do you say?
 
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: Johan

Jag har faktiskt inte sett den. är lite sugen på det, jämföra den med den gamla klassiska, men jag tittar ju inte mycket på film...

SV: Ja det hade det blivit då, men vi hade ju fortfarande inte hhaft någon hall här hemma, så då hade jag fått flytta över sommaren. Det mesta av jobbet görs ju på hemmaplan vetdu.

Ja, klart man gör det, men när man kommer upp på högtalare av den kalibern så är det detaljer i ljudet som ett "vanligt öra" inte uppfattar, högtalaren i sig är byggd på ett helt annat sätt, man brukar exempelvis ha ett separat hus för diskanten, för att den inte ska färgas mot övriga element eller kabinettet, materialen i själva elementen är annorlunda osv.

Hoppas du mår bättre nu då och att du är såpass frisk att du kan jobba snart igen!
Jag har det bra. Har börjat komma igång med studierna nu och få grepp om kurserna, så det börjar arta sig :)

2016-09-06 @ 20:40:49
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Alice

Kanske en film för mig. Har sedan jag var liten ogillat tecknat, har egentligen bara gillat Mumin. Disney har alltid varit "skit" för mig, men nu när de börjat göra nya otecknade versioner är jag nöjd.

Jo då, det är bra. Just idag är jag väldigt trött bara, kom hem från Solna i natt så vaknade ganska nyss faktiskt haha!

Ja, typ :) har inte känt något behov eller haft motivation. Den glöd jag haft har jag varit tvungen å lägga 100% på plugg.

Kram

2016-09-07 @ 15:03:31
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Anonym

Jaha där ser man :) hur kommer de sig att du inte äter nått levande som kommer från havet? :) kram!

2016-09-07 @ 21:21:27
URL: http://liizes.for.me
Postat av: Beatrice Hedvind

jag har redan sökt några dagis men han ska inte börja fören augusti nästa år.
vad gör du ? kram

2016-09-08 @ 09:08:24
URL: http://beahedvinds.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åh den måste jag bara se! :D
Sv: ja den är riktigt fin! Jo jag hade fått starka värktabletter och nu är ryggen tillbaka till sitt vanliga jag igen som tur är :D

2016-09-08 @ 09:53:14
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Sandra

Nja inte riktigt en spontanresa, bokade för över en månad sen :) jag ställde mig och diskade och storstädade hans kök :P
Nu ligger jag bara på soffan och kollar tv. Kom hit inatt och inte sovit så mycket så är helt slut :)

2016-09-08 @ 16:18:54
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Johan

SV: Kul att det uppskattas, verkligen! :)
Många tycker det är häftigt, men man lär sig som sagt att använda sina övriga sinnen på helt andra sätt när synen inte finns där jämfört med när den finns där, eftersom att det visuella utgör en såpass stor del av allt vi tar in med hjälp av våra sinnen.

Jag får spana in den då! :)

Nej, de pengarna finns inte i paraidrotten i Sverige. Tror dock att simlandsslaget var i Spanien någonstans på precamp nu innan Rio, men något gemensamt läger har vi inte haft. Bara en kortare camp i stockholm, när hela truppen fick sina kläder och så :)

Det har varit väldigt mycket att göra nu i veckan, + all träning, så ja, får väl se hur det blir här framöver...

2016-09-08 @ 20:30:52
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Anonym

Tack :D jaha okej då förstår jag :) Jo men de funkar fortfarande lite småsjuk men ja överlever hoppas jag haha hur mår du då? :) kram

2016-09-08 @ 22:45:29
URL: http://liizes.for.me
Postat av: Jasmine

sv:
visst var den bra? :D

2016-09-11 @ 20:33:24
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Jasmine

sv:
visst var den bra? :D

2016-09-11 @ 20:33:25
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: Jasmine

SV:
helt ok, lite tuffa tag denna månad. dudå?

2016-09-11 @ 22:30:27
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: schumacher4ever.blogg.se

SV: Jag hoppas det kommer gå hela vägen! Ska iaf ge det en chans, så får vi se var det landar, men när det rör sig om så relativt få veckor så hoppas jag att det kommer gå hela vägen :)
Annars går det att justera i efterhand, som du säger :)

Nej, det håller jag tyvärr med om. vissa kommentatorer är inget vidare bra faktiskt... Tre medaljer har det iaf blivit än så länge och det finns bud på betydligt fler än så :)

Helgen var fantastisk! Sista helgen i stugan för i år för min del och vilket väder vi fick, helt fantastiskt!!! :)

2016-09-12 @ 22:12:01
URL: http://schumacher4ever.blogg.se/
Postat av: Alice

Spelar inte lika intensivt längre som i början utan kan starta det när jag är ute osv, stör mig lite på att ljudet överröstar musiken som jag alltid har i öronen så fort jag går ut. Men är på lvl 17 :)

På mycket länge kände jag mig nöjd och förväntansfull när Janne släppte startelvan inför kvalet. Har så länge velat bli av med mittfältet hamren ständigt körde med. Den enda jag var skeptiskt till vill rohden och han blev ju också utsedd till matchens sämsta spelare efteråt också, så. Olsen visade direkt hela Sverige att han ska vara första valet och egentligen borde blivit de tidigare, även om Isaksson alltid varit bra i landslaget. Men är väldigt nöjd med resultatet med tanke på hur de spelade emellanåt. Var stora hål i försvaret och mittfältet så hade Holland med sneijder o.co varit i slag hade vi åkt på storstryk. Men ibland har man tur. Dessutom skulle bas Dost mål i slutminuterna inte ha dömts bort men det tackar vi för ;) men tror de blir mer lag av detta lag. Att de spelar för varandra istället för att lita på att kungen Z gör det. Så de finns hopp, men tror inte på VM. Men nu taggar jag Frankrike på friends arena nästa år.

Den verkar ha fått bra betyg, så ska dra tummen ur och kolla den någon kväll.

Jo det är skönt. Det är engelskan som gjort det extra tufft, alla muntliga delar, men hade en väldigt förstående lärare så hon fick det att flyta på fint. jag vet att jag skulle kunna få A i slutbetyg i svenskan om jag bara anstränger mig, men har varken viljan eller orken. hade samma svenskalärare nu som jag hade i gymnasiet, och det känns extra skönt att få "bevisa" för honom att jag visst kan. En inlämning ville han t.om Spara å använda senare som "exempel på en bra skriven analys" och sånt betyder mer för mig än betyget som slutligen hamnar på pappret i slutet av kursen. Aldrig varit mkt för betyg alltså, bara jag är godkänd så "skiter" jag i resten, lite så.

Kram




2016-09-13 @ 20:20:29
URL: http://bompbomp.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0