Annonser från BloggPartner

Eurovision Song Contest 2018 Semifinal 1 & 2 Förhandstips.

 

 

 

Mina 10 finalister/Favoriter, i respektive semifinal, är markerade i fetstil:

 

 
 
 
 

Semifinal 1 Tisdag 8 Maj

#LandArtistLåt
01  Azerbajdzjan Aisel ”X My Heart”
02  Island Ari Ólafsson ”Our Choice”
03  Albanien Eugent Bushpepa ”Mall”
04  Belgien Sennek ”A Matter of Time”
05  Tjeckien Mikolas Josef ”Lie to Me”
06  Litauen Ieva Zasimauskaitė ”When We’re Old”
07  Israel Netta ”Toy”
08  Vitryssland Alekseev ”Forever”
09  Estland Elina Nechayeva ”La forza”
10  Bulgarien Equinox ”Bones”
11  Makedonien Eye Cue ”Lost and Found”
12  Kroatien Franka ”Crazy”
13  Österrike Cesár Sampson ”Nobody but You”
14  Grekland Yianna Terzi ”Oneiro mou” (Όνειρό μου)
15  Finland Saara Aalto ”Monsters”
16  Armenien Sevak Khanagyan ”Qami” (Քամի)
17   Schweiz Zibbz ”Stones”
18  Irland Ryan O’Shaughnessy ”Together”
19  Cypern Eleni Foureira ”Fuego”
 
 
 
 
 

Semifinal 2 Torsdag 10 Maj

#LandArtistLåt
01  Norge Alexander Rybak ”That’s How You Write a Song”
02  Rumänien The Humans ”Goodbye”
03  Serbien Sanja Ilić & Balkanika ”Nova deca” (Нова деца)
04  San Marino Jessika feat. Jenifer Brening ”Who We Are”
05  Danmark Rasmussen ”Higher Ground”
06  Ryssland Julia Samoylova ”I Won’t Break”
07  Moldavien DoReDos ”My Lucky Day”
08  Nederländerna Waylon ”Outlaw in ‘Em”
09  Australien Jessica Mauboy ”We Got Love”
10  Georgien Iriao ”For You”
11  Polen Gromee feat. Lukas Meijer ”Light Me Up”
12  Malta Christabelle ”Taboo”
13  Ungern AWS ”Viszlát nyár”
14  Lettland Laura Rizzotto ”Funny Girl”
15  Sverige Benjamin Ingrosso ”Dance You Off”
16  Montenegro Vanja Radovanović ”Inje”
17  Slovenien Lea Sirk ”Hvala, ne!”
18  Ukraina Mélovin
”Under the Ladder”
 
 
 
 
 
 

Finalen Lördag 12 Maj

#LandArtistLåt
08  Portugal Cláudia Pascoal ”O jardim”
   France Madame Monsieur ”Mercy”
   Tyskland Michael Schulte ”You Let Me Walk Alone”
   Italien Ermal Meta & Fabrizio Moro ”Non mi avete fatto niente”
   Spanien Amaia & Alfred ”Tu canción”
   Storbritannien SuRie ”Storm”
 
 
 
 
With Love ♥ Dan

Comments
Postat av: Johan

Ja, hur tror du att det går i finalen nu imorgon då? Jag såg ingen av semifinalerna, men finalen ska jag nog iaf se :)

SV: Okej, jag säger inte emot dig, för jag har inte sett numret, men låten är riktigt bra tycker jag :)

Ja det är nog faktiskt det bästa, att leva här och nu, inte vänta med något som man vill göra, för man vet aldrig om man får chansen att göra det då. Vad som helst kan ju hända och man vet aldrig när/om det händer...

Lite så känner jag också! Pappa var visserligen 35 när jag föddes, så det är några år kvar, men jag är äldre nu än vad mamma var då, så det börjar ju iaf komma in i den fasen litegrann, men jag är inte ens säker på att jag vill ha barn. Det är iaf inget som är aktuellt i nuläget och lär nog inte bli än på ganska många år...

I själva Leksand tror jag det bor ca. 5000 invånare. I kommunen vet jag faktiskt inte. Men i vilket fall är det häftigt att då fylla arenan med 7650 personer :)

2018-05-11 @ 10:50:40
URL: http://schumacher4ever.blogg.se
Postat av: Louise

Följer inte så många youtubers längre men dom jag kollar ibland är väl shane dawson och helen torsgården dudå? :) Kram

2018-05-28 @ 22:13:46
URL: http://louiseelinore.com
Postat av: Louise

Ja men dom vet jag vilka det är! :D Kollade många svenska youtubers innan så :D Kram

2018-06-03 @ 17:29:42
URL: http://louiseelinore.com

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0