Annonser från BloggPartner

Sonja Aldén - Under Mitt Tak 3D / 5D

Efter Melodifestivalen 2007 så har Sonja Aldéns karriär bara gått spikrakt uppåt.
En albumsdebut, Till Dig, som sålt platina.



Nu kommer uppföljaren till den hyllade debuten.
Jag hade förväntningar på den här skivan.
De två första singlarna som rullat varma på radiostatinerna, Nån Som Du och Du Får Inte, är två kanonballadlåtar ala Sonja Aldén.
Öppningsspåret och även titelspåret till skivan, Under mitt Tak, är en proffsigt uppbyggd Sonja-pop-ballad.
Sedan fortsätter skivan med skivans bästa spår, En Del Är Vackra När De Dör.
En låt som inte hade gjort sig fel i ett Melodifestivalssammanhang.
Ett toppenexemplar på hur bra Sonja Aldén fungerar som låtskrivare.
Orden sitter på rätt plats.
Men där någonstans stannar allt.
Det hjälper inte att Bobby Ljunggren lagt fingrarna på soundet.
De fyra låtarna jag nämde är det nämligen som bygger upp hela skivan.
Resterande delen av låtarna, förutom Uno Svenningsson duetten, Du Är En Del Av Mig, får knappt godkänt.
Det är förutsägbart, man kan nästan lista ut vilket rimord som kommer härnäst.
Det är synd, Sonja Aldén hade kunnat väntat lite, med detta skivsläpp.
Kunnat låtit julen gå förbi.
För om ungefär en månad, närmare bestämt den 19e November, så kommer Sonja att släppa ett julalbum med vänerna Sanna Nielsen och Shirley Clamp.
Our Christmas heter julskivan.
Det blir julshower.
Hon kunde ha lagt ned sin energi på julen istället.
Det är inte så att jag klandrar Sonja, det kan ha varit skivbolaget som hade en deadline.
Jag har ingen aning.
Eftersom jag verkligen älskar Sonja Aldén och hennes speciella röst och de fyra första låtarna jag nämde, så får skivan ändå en trea.
Jag är lite missnöjd.
Men ändå inte.
Sonja ditt album kommer att sälja ett antal exemplar trots det, men bara pga. dig.
Jag önskar dig dock mera lycka till med julalbummet.

Sonja Aldém - Under Mitt Tak 3D / 5D

Bästa Spår : En Del Är Vackra När De Dör
Sämsta Spår : Din Klocka Tickar


 


Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0