Annonser från BloggPartner

Av Hat & Kärlek.

Jag förstår mig inte på folk som trackar ned på andra.
Folk som är dumma mot andra utan anledning.
I dagens samhälle är det tyvärr vanligt, det är vardag för vissa.

Ta t e x en arbetskamrat som ser en annan arbetskamrat ha någonting konstigt för sig.
Det kan handla om att den ena av dem, utöför några enkla gymnastiska övningar, p g a att denne har suttit ned framför sin datorskärm, alldeles för länge.
Då påpekar den andra och frågar vad denne håller på med.
Eller ännu värre pratar bakom ryggen, med en annan arbetskamrat, och så skrattar de lite försynt tyst för varandra.
Då hör och ser givetvis den som utför gymnastik övningarna och känner sig kränkt.
Så nästa dag går denne in på toan och utför sina övningar.

Eller t e x häromdagen så läste jag på en blogg, att denne personen, anonym, blivit utsatt för en typ av s k nätmobbning.
Personen i fråga, hade lagt upp bilder på sig själv och skaffat sig en profil på en hemsida.
Sedan en dag så hade någon skrivit i hennes gästbok, att gud så ful du är.
En helt främmande person, som varken hade bild, eller någonting som helst skrivet på sin profil.
Denne person som fått gästboksinlägget, slog direkt tillbaka och de fortsatte att skriva dummare och dummare saker till varandra.
Till slut så blockerade och anmälde den första den andra.
Då ploppade det in dumma ord från en ny person,
Denna gång var det mycket brutalare ord, och även en person utan bild eller någonsomhelst fakta om sig själv.
Ni kan ju gissa er till vem det var?!

I båda dessa fall tycker jag att en del personer verkligen kan bete sig ytligt och omoget.
Jag tjatar om det ofta, men alla människor som går på denna jord är lika värda och lika unika.
Hur vi än ser ut och vad vi än har för oss.
Visst, en del personer ser bättre ut än andra och en del har det där lilla extra.
I slutändan är vi dock ändå tillverkade av samma skrot och korn.
Det kan ingen ta bort och ändra på.
En del människor tänker sig inte för och handlar som den bäst själv vill, utan någon som helst självdistans.
Det måste bli ett stopp på det här.
Redan i grundskolan, så måste det bli undervisning, om människors lika värde.
Att bara för att du är lite större eller har en annan hudfärg eller har en annan läggning, så är vi ändå människor.
Bara för att han är fattig och hon har pengar, så är vi ändå av samma art.


En Dikt Som Jag Skrev En Gång!

Alla är vi lika värda.
Det vet både du och jag.
Så mycket vi måste uthärda.
För att få det vi vill ha.

Du tror du är speciell.
Men va dig själv.
Se till det inre.
Så kanske det väcker ditt sinne.


Take Care<3

Comments
Postat av: carro

Jag måste bara tala om att jag håller med dig helt och hållet! folk tänker alldeles för mkt på utsidan!

2009-07-31 @ 22:10:32
URL: http://msrabbit.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0