Annonser från BloggPartner

Melodifestivalsfinalfältet år 2009 är komplett.

Nu har svenska folket valt ut sina 11 bidrag till Melodifestivalsfinalen år 2009.
Ikväll röstade svenska folket vidare Sarah Dawn Finer och Caroline Af Ugglas vidare och Internationella juryn valde Sofia i andra chansen, i staden där jag bor, Norrköping.
Såhär lyder en undersökning från http://www.aftonbladet.se/ när Totalt 13211 personer har röstat.


Vem är din favorit i finalen? Ställningen just nu:
Alcazar (12.7 %)Alternativ ALT1
Emilia (2.4 %)Alternativ ALT2
Måns Zelmerlöw (12.2 %)Alternativ ALT3
HEAT (10.3 %)Alternativ ALT4
EMD (12.4 %)Alternativ ALT5
Molly Sandén (3.3 %)Alternativ ALT6
Agnes (4.8 %)Alternativ ALT7
Malena Ernman (10.8 %)Alternativ ALT8
Caroline af Ugglas (19.6 %)Alternativ ALT9
Sarah Dawn Finer (9.8 %)Alternativ ALT10
Sofia (1.9 %)Alternativ ALT11
 


Kan bara säga att finalen kommer att bli så spännande.
Att Caroline Af Ugglas just nu nästan har dubbelt så mycket i procent, 19,6%, efter tvåan EMD på 12,4%, säger inte så mycket om utgången. För mig gör det ingenting om fru Ugglas vinner. Hon är så skön och att hon slog "piloterna" i Star Pilots var ju så självklart.
När Carolines låt startar igång så kommer känslorna, jag liksom dras in i en annan värld, i en bubbla bort från allt, konstigt men så är det.
Någon som känner likadant?

Sarah Dawn Finers finalplats var säkrare än att jultomten dyker upp på julafton.

Jag är så glad att Internationella Juryn valde Sofia till final. Hennes låt Alla är nog det mest Internationella vi har haft i den svenska Melodifestivalen någonsin.

Vem som vinner den svenska Melodifestivalen om en vecka, lördagen den 14 mars, i Globen, det har jag inte en susning om.
Men jag kommer att hålla mina tummar och fingrar och tår och annat på:

Malena Ernman - La Voix!
Sofia - ALLA
Caroline Af Ugglas - Snälla, Snälla

Tre mycket underbara kvinnor<3

Vad tror ni om finalen av Melodifestivalen i Globen den 14e mars år 2009?

Take Care<3

Comments
Postat av: Christoffer - Bögen från Dalarna

Åh, du håller med mig för en gångs skull! Haha.



Ugglas är det kärlek till! Vad roligt att se att hon ligger i topp. Blir spännande nästa vecka! :D

2009-03-07 @ 23:06:55
URL: http://gaymasen.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0