Annonser från BloggPartner

Melodifestivals Analys Deltävling 2 Sandviken.

Eric Saade - Manboy

Britney Spears Toxic och Womanizer samplad låt.
Undrar hur de höga tonerna, ja rösten överhuvudtaget, låter utan de inspelade förkörerna.
Annars en fullt godkänd finalist.
Skönt att vi satsar på något ungt och fräscht.
En av mina favoriter från kvällen.

Andra Generationen Featuring Dogge - Hippare Hoppare

Kisspaus.
Balkantrams.
Bara Dogges härliga rap får godkänt.

Anna Maria Espinoza - Innan Alla Ljusen Brunnit Ut

Söt Snövits liknande tös.
Sjöng med inlevelse.
Dock en aning tråkig.

Highlights & MiSt - Come And Get Me Now

Äntligen gladschlager och en sittande, smittande refräng.
En av mina favoriter låtmässigt sätt.
Dock ett lustigt framträdande.
Plus att Highlights kommer från Norrköping, så lite lokalpatriot måste jag vara.

Pauline - Sucker For Love

R'N'B pärla.
Skön röst.
Dock inte i närheten av Duffy, Amy Winehouse och gänget.
Plus att varför ville hon efterlikna Mimmi Pigg?

Andreas Johnson - We Can Work It Out

Andreas allra bästa Melodifestivallåt.
En schlager ballad.
Smäktande.
Han omfamnar publiken och tittarna med sin värma.
Dock en lite för flackande blick.
Värd sin finalplats.

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Underbart

Folkligt värre med en folkmusiksballad.
Lite falsksång på högsta tonen.
Den var varm och mustig.
Låter som taget ur Tingeling filmerna.
Det gillar vi!

Hanna Lindblad - Manipulated

Sexigt och spexigt!
Min personliga favorit under kvällen.
Låten är som klippt och skuren för Eurovision.
(Men mina favoriter åker alltid ut på målsnöret, Linda Pritchard förra veckan.)
Älskar hennes sköna moves och beatet är så 2010.


Vad tycker/tyckte ni? ;)




Take Care<3


Comments
Postat av: LINDAVIOLA!

sv; Jaa, haha. Kollar du också eller+

2010-02-13 @ 22:20:53
URL: http://lindaviola.blogg.se/
Postat av: Anonym

tyckte om eric :)



jag ser också skidskytte:)

2010-02-13 @ 22:21:06
URL: http://thiindra.blogg.se/
Postat av: Patrik

andreas jonsons låte var sjukt fin! :D



sv; kvällen har beståt av tv tittande och data sittande XD.

själv då? ;)

2010-02-13 @ 22:31:04
URL: http://jagputte.blogg.se/
Postat av: elina

haha, för att det var grymt pinsamt!

2010-02-13 @ 22:36:22
URL: http://elinawikman.blogg.se/
Postat av: LINDAVIOLA!

sv; Ska jag vara ärlig? Jag vet inte riktigt, haha.

2010-02-14 @ 20:49:00
URL: http://lindaviola.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0