Annonser från BloggPartner

Inför Eurovision Song Contest 2013 Sverige.

I och med upptakten och uppladdningen, plus nedräkningen inför Eurovision Song Contest 2013 Malmö,Sverige.
Så kommer SVT1 i vanlig ordning att sända Inför Eurovision Song Contest, under fyra söndagskvällar i april och maj.
Årets tävlingsbidrag kommer i vanlig ordning, att bedömmas av olika experter.
I år är programmet förnyat helt.
Kolla själva och se.
SVT1 söndagar klockan 21.
Eller klicka er in på http://www.svt.se/melodifestivalen.

I första avsnittet bedöms de första bidragen i semifinal 1, i andra resterande bidrag i semifinal 1 osv.
Jag kommer precis, som tidigare år, ge min bedömning av hur bidragen låter enligt mig.
Jag är rättvis och lyssnar alltid med ett vänligt öra.
Jag betygsätter bidragen, på en skala mellan 0-5.

Jag vill också gärna höra vad ni tycker om bidragen?
Är det något som ni fastnar lite extra för? 
Eller något ni kanske fasar över?
 
Semifinal 1 bidrag 1-10!
 
1. Österrike: "Shine" – Natália Kelly
Adele inspirerad popdänga.
Musikaliskt för att vara Eurovision.
Borde kunna ta Österrike till final?
Men semifinal 1 är rätt osägbar.
Betyg: 4/5
 
 

2. Estland: "Et uus saaks alguse" – Birgit Õigemeel
Vacker estländska och vacker estländsk balladvisa.
Kan hamna precis utanför final, i sitt rätt minimalistiska uttryck.
Blir rätt anonym i mängden.
Betyg: 2/5
 
 

3. Slovenien: "Straight Into Love" – Hannah
Årets första "Loreen-kopia", skönt gung och hoppas hon sjunger lika bra live.
Får lite nittiotalsdisco feeling.
3/5
 
 

4. Kroatien: "Mižerja" – Klapa s Mora
 Kroatiens Il Divo med R'n'B beat mitt i allt?
Vacker, men den kommer nog inte till någon final.
Lite seg.
Betyg: 2/5
 
 

5. Danmark: "Only Teardrops" – Emmelie de Forest
En av årets förhandsfavoriter och visst kommer Emmelie från Danmark att gå långt.
Kan det blir en upprepning från 2000, när Eurovision var i Sverige och Danmark vann?
Detta är Eurovision för mig.
Det är etno och det är mystik.
Betyg: 5/5
 
 

6. Ryssland: "What If" – Dina Garipova
Väldigt klassisk ballad, med What If som titel.
Den är fin och Ryssland kan komma långt i år igen.
Betyg: 3/5 
 
 

7. Ukraina: "Gravity" – Zlata Ognevich
En av årets stora Dan favoriter.
Älskar denna midtempoballad med Disney-feeling.
Den har ett starkt budskap och Zlata sjunger som en gudinna live.
Skulle gärna få vinna i mina ögon.
Betyg: 5/5
 
 

8. Nederländerna: "Birds" – Anouk
Anouk är en stjärna.
Hennes bidrag är så udda och unikt.
Hoppas folk förstår detta.
Betyg: 4/5
 
 

9. Montenegro: "Igranka – Who see
Rap, hiphop, blondiner med tuttar som berg.
Men ändå så finns det någonting i det.
Men jag vet inte vad.
Betyg: 2/5
 
 

10. Litauen: "Something" – Andrius Pojavis
Någon slags blek U2 och Coldplay kopia.
Han sprider dock npgon slags glädje på scen.
Betyg: 2/5
 
 
 
 
 
 
 
 Take Care<3

Comments
Postat av: Alice

mjo denna runda gav 300, det är ju inte mkt men det täcker mobilräkningarna varje månad, och det är jag mer än nöjd med :P

tycker du fortafarnde(har för mig du börja gilla den mer och mer) "you" med robin är bra? :)
själv har jag tröttnat lite,^^ haha :)

kram

2013-04-22 @ 01:55:32
URL: http://alicesafman.blogg.se
Postat av: ttheresebjörkman, :)

Svar;
Jodå, det är väl bra. Har bara lite ont i mitt finger haha. Har en spricka i det.
Vad hittar du på?(:

2013-04-22 @ 08:16:52
URL: http://nattstad.se/ttheresebjorkman
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

- Vad roligt att du tycket det:)

Jo men att ha med den just för att kunna lyssna på musik är en sak, men att sitta och hålla på med facebook och sådant tycker jag känns så överdrivet.

Allt väl idag?:)

2013-04-22 @ 10:39:27
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Alice

Det har med hur svårt och stort distrikt man har, och hur mycket trycksaker det är. På sommaren får alla några procent mer, just bara för det är sommar. Konstigt ändå, för det är vintern som är ett helvete att köra reklam i, snö och is överallt.

Jo förrförra helgen körde jag ett extra distrikt, de va mindre än mitt standard, och endast 2 trycksaker men gav lika mkt som mitt som hade 4 för att det var endast trappor, typ 50 ingångar, snacka om död efter :P

ja men det kommer ju jag också göra, jag tycker inte låten är dålig, aldrig tyckt heller, bara tröttnat lite :) Men de gör jag på alla mellolåtar, då de i mina öron saknar "lyftet" som gör att de överlever i längden. :)

kram

2013-04-22 @ 10:53:10
URL: http://alicesafman.blogg.se
Postat av: Alice

Ändå har de höjt lönen på antal kilo nu, så man får mer betalt än för ett halvår sen, så går uppåt iallafall :P Men har de bara som extra inkomst, inte beroende av cashen de ger mig :)

jo många ä väl trallvänliga, och kan ju sätta på och sjunga med "på skoj" ibland, men de ä inga som man sjunker in i och analyserar och avgudar haha :)
Men alla ä vi olika :)

det är bra, nojar lite över dagens sjukvård och alla inkompetenta läkare, visade sig att mormor hade cancer och hennes läkaransvariga kärring på hemtjänsten sa att såret hon haft inte vart något att noja för, att det inte behövde kollas upp. Undrar de handlar om lathet, eller brist på kunskap^^

kram



2013-04-22 @ 11:03:48
URL: http://alicesafman.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

- Då är du som mig, jag älskar också att se annat så därför var jag lite deppig att vi var så mycket på hotellet, men det var rent av läskigt att gå utanför. Araberna bara slet i mig och ville ha in mig i deras butiker. Otrevliga var de också:( Men jag tänker definitivt åka tillbaka dit, men försöka få med lite upplevelser så som att åka till Kairo och pyramiderna och så.

2013-04-22 @ 13:21:42
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Alice

Godartad som tur är!
Hudcancer, hon har haft ett sår på näsan som aldrig velat läka, i drygt ett år. Hon har haft svårt att låta bli sårskorpan så vi har trott att det är därför det aldrig läker, men när jag var med henne till VC för några veckor sen bad jag dem kolla på såret, så fick remiss till sjukhuset.

Det är väl bara du fortsätter springa på VC, tills du får svaret du "vill ha", du måste väl kunna be dem kolla upp de? Tyvärr har jag väldigt svårt att lita på läkare och vårdcentraler numera, vilket är synd för de är ju bara människor och alla gör fel, men tycker det sker FÖR mkt misstag och felbedömningar nu.

kram

2013-04-22 @ 13:47:02
URL: http://alicesafman.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

- I Grekland var de som jobbade i butikerna inte så hemska heller, däremot var inkastarna till restaurangerna jobbiga där haha. I Egypten var det lugnt att gå förbi restauranger, men som sagt ett helvete utanför butikerna:P

2013-04-22 @ 15:44:00
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Moa

Det är bra! Gick dock lite tidigare från skolan för huvudvärken tog över :/ Själv?

Jag heter moamilden, men uppdaterar inte längre då jag inte har en mobil för det :p är dock inte på instagram på datorn och kollar runt lite :) kram

2013-04-22 @ 17:13:31
URL: http://mildenuknow.blogg.se
Postat av: sandra

nej och jag missade programmet även fast jag sa att jag skulle titta på det :P somnade istället haha!

2013-04-22 @ 18:17:33
URL: http://sandroou.blogg.se
Postat av: Moa

Annars har min dag också varit skön :)

kommer få en mobil snart ;) eller hoppas på snart iaf!

kram

2013-04-22 @ 20:15:25
URL: http://mildenuknow.blogg.se
Postat av: Moa

Funderar på en iphone, men får se lite! Är faktiskt inte så beroende av mobiler så får se hur det blir :)

Sverige äger ju ut alla låtar! ;) kram

2013-04-22 @ 20:30:49
URL: http://mildenuknow.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

All inclusive är jättebra om man inte har tänkt att åka iväg på så mycket utflykter utan mer är i närheten av hotellet så man faktiskt kan gå dit och utnyttja den fördelen. Vi hade ju all inclusive i Egypten och det valet ångrar jag inte:)

2013-04-22 @ 20:47:06
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Patricia♔ ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

- Jo visst kan man göra det, men som sagt i och med att försäljarna var så jobbiga i Egypten så var jag tacksam för att all mat kunde ätas på hotellet och vi slapp leta upp bra restauranger. Nästa resa tror jag vi också har All inclusive på, men då ska vi ju försöka oss på lite mer utflykter så då lär det bli mat på andra ställen också:)

2013-04-23 @ 13:48:56
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: Ida Edström - Östersunds näst största blogg.♛

när är eurovision ens? :)

2013-04-23 @ 16:27:11
URL: http://nattstad.se/tjejenida
Postat av: CARRO

Gillar den danska låten :)Riktigt bra!!

2013-04-26 @ 22:45:35
URL: http://www.autumgirl.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0