Annonser från BloggPartner

Cinderella 2015 Recension.

 
Jag var ju och såg Cinderella på bio i fredags.
Filmen var himla bra.
Inte alls som jag hade förväntat mig.
Det var en mycket fin film, både bildmässigt och hur den var klippt.
Ljussättningen kändes så modern och faktiskt lite annorlunda, verkligen episka bilder som fastnade på min näthinna.
Exempelvis älskar jag hur man filmar Cinderellas och Prince Charmings vals på balen, att den inte blev en snabb 5 sekunders vals, att man drar ut på den. 
Filmen får på så vis ett slags djup.
 
Skådespelarinsatserna var fenomenala.
Lily James gör en mycket stark Cinderella.
Helena Bonham Carter är hur genomknasig som helst som fe-gudmoder.
Cate Blanchett är verkligen en mycket elak styvmoder.
Richard Madden är en väldigt stilig prins.
 
Cinderella är mer ett kostymdrama, än den tecknade version vi fick 1957.
Det är en mycket dramatisk film, full av känslor.
Jag fick känslor för Cinderella och led med henne, när hon slits mellan förtvivlan, desperation, glädje och sorg, filmen igenom.
 
Jag älskar hur Disney har börjat med att sätta de kvinnliga huvudrollskaraktärerna i centrum.
Hur bra filmerna blir av att ha en stark kvinnlig huvudroll.
Det behöver inte vara en superhjältestark Hercules eller Thor, som ska rädda hela världen eller universum.
Det fungerar lika bra med Alice Ifrån Underlandet eller Elsa och Anna i Frozen.
Kvinnor kan dem med.
Cinderella visar på det, genom att det går att ta sig ur en tilltrasslad situation.
Även om den elaka styvmodern har henne i ett järngrepp, så slår hon sig fri, till slut.
 
Kenneth Branagh har gjort en fin remake av Cinderella, men ändå inte.
För den här nya otecknade Cinderella filmen, är inte en kopia rakt av den tecknade animerade.
Det finns ju vissa inslag som man tagit med, men mycket är väldigt nytt och lite fräscht i sammanhanget.
 
Innan Cinderella fick jag se kortfilmen Frozen Fever.
Väldigt kul att återse karaktärerna ifrån Frozen, Elsa, Anna, Sven, Kristoff, Hanz och även Marshmallow osv.
Även om det var mycket återupprepningar, men helt klart godkänt och kul.
 
Cinderella får 5♥ / 5♥ av mig.
 
Take Care ♥

Comments
Postat av: Alice

Jag hör direkt om låten har potential att bli långvarig eller om den bara är här för en kort vistelse. Just nu nördar jag elastic heart och breathe me med sia, den förstnämnda är klockren låt som kommer med fart å fläkt sen försvinner den, medans breathe me når djupare men vet ej om den bara är en förälskelse ellee något mer än ;))

Moster kommer väl i morrn, fixa lägenhet, hälsa på lärare osv blir det i veckan. Själv?

Kram

2015-03-17 @ 18:34:24
URL: http://bompbomp.blogg.se
Postat av: Clin

Åhh den vill jag med gå och se. Tänkte förra helgen men kom på att jag jobbade. Kanske denna som kommer?!

Nä men fy! Tur inte de vann (Jon Henrik Fjällgren eller Mariette) ;) Jon Henrik är kanske bra men inte så bra så han kan ställa upp där. Han kan jag lyssna på hemma när jag städar!
kram

2015-03-17 @ 21:39:04
URL: http://emmaclin.blogg.se
Postat av: Nathalie Tegelstam

Min vecka har bara startat bra, din? :) kram

2015-03-18 @ 15:02:31
URL: http://nathalievictoria.com
Postat av: Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Den där vill jag verkligen gå och så på bio. Vi var på bio igår, skulle egentligen ha sett en förhandsvisning av into the woods, men det blev något tekniskt fel så de kunde inte visa den filmen. Istället fick vi välja att gå på någon annan film som gick då. Vi valde cirkeln. Vårt förstahandsval var ju egentligen Cinderella, men just den tiden visades bara den med svenskt tal, och vi vill ju se den med engelskt tal. Men men, cirkeln var en väldigt bra film det också:)

2015-03-18 @ 15:45:00
URL: http://patriciac.blogg.se
Postat av: J

sv:
jo det gick bra :)

2015-03-18 @ 16:07:54
URL: http://wiinkys.blogg.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0