Annonser från BloggPartner

8/10 Unga Ska Dricka På Valborg.

8/10 unga under 18 år ska dricka på Valborgsmässoafton, läste jag på tv4s texttv.

Skrämmande siffror!

Vad är det som har gått fel i samhället?
Liksom alkohol är något som man blir berusad av och kan känna rus utav.
Ett medel som man kan bli beroende av.
Det är farligt, om man inte handskas med den rätt och dricker det i måttliga mängder.
Jag ser, bara genom att gå på stan, hur många fler alkoholister vi har idag, jämfört med bara för ett par år sen.
Det är äcklande.
Alkohol har väldigt många dåliga sidor.

Här är några exempel på vad alkohol gör med din kropp:

Det är hämmande för hela kroppens system.
Det ger nedsatt syn och hörsel.
Det ger dålig koncentrationsförmåga.
Omdömet avtrubbas och beteendet påverkas.
Hjärtat slår snabbare, men minutvolymen minskar. Blodtrycket blir lägre.
Musklerna får mindre syre och blir snabbt trötta.
Syreupptagningsförmågan och därmed dentotala arbetsförmågan försämras av alkohol.
Levern måste bryta ned alkoholen. Det hindrar den från att lagra glykogen för nytt muskelarbete. (Så det är ingen större idé att träna eller utföra ett tungare arbete dagen efteralkoholförtäring. Det kan ta upp till flera dagar innan kroppen är helt återställd.)

Så jag tror inte en 13-14 åring har så mycket med alkohol att göra?
Eller vad säger ni?

Jag har iallafall bestämt för att dricka måttligt, det räcker gott och väl.
Jag hinner njuta av det jag dricker.
Jag häller inte i mig bara för att jag måste bli full, bli full så snabbt som möjligt.
FY!

Take Care<3

Comments
Postat av: Cajsa

idag händer en hel del. filmning, brasa, promenader och träning, skola, plugg och så vidare. själv?

2009-04-30 @ 12:58:20
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Anonym

80% av unga under 18 år skulle innebära att även många under 10 år skulle dricka, haha

2009-04-30 @ 13:50:40

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0