Annonser från BloggPartner

Inför Eurovision Song Contest 2009 Del 1.

Eftersom att Inför Eurovision Song Contest drog igång på SVT1 ikväll, mellan klockan 20-21, och ska fortgå i 3 måndagar samma tid.
Där en panel bestående av Charlotte Perrelli, Petra Nielsen, Marie Serneholt, Christer Lindarw och Thomas Lundin, som ska dissekera årets Eurovision bidrag.
Så tänkte jag själv bedömma samma låtar som var med i programmet.
0-5 är betygsskalan som jag använder.

Här är första semifinalens ena hälft:


1. Montenegro - Andrea Demirovic - "Just Get Out Of My Life"

En ettrig lite poplåt, med en refräng som sätter sig på hjärnan.
Lite för platt för min smak.
Betyg: 3


2. Tjeckien - Gipsy.cz - "Aven romale"

Vill inget hellre än försvinna när jag hör detta.
Betyg: 0


3. Belgien - Copycat - "Copycat"

Fräck liten retrolåt.
50-tal / 60-talskänsla.
Raffigt och riffigt gung.
Betyg: 3


4. Vitryssland - Peter Elfimov - "Eyes That Never Lie"

Killen sjunger helt okey.
Känns som ett enda långt vibrato.
I min smak är detta bara en upprepning på 2007 års Dima Bilan rockpop, Work Your Magic.
Betyg: 0


5. Sverige - Malena Ernman - "La voix"

Det här är för mig Eurovision Song Contest vinnare 2009.
Helt makalöst fantastisk låt.
Vi kan vinna, vi kan komma sist.
Men vi är stolta över vår Malena ändå.
Betyg 5++


6. Armenien - Inga & Anush - "Nor par"

Helcoola systrar? som är utklädda till Ryska dockor.
Jag älskar det och blir jättepositiv.
Kan nog vara topp 10.
Betyg: 5


7. Andorra - Susanna Georgi - "La teva decisió"

En Miley Cyrus inspirerad poplåt, som sjungs av en danska, för Andorra.
Jag diggar den.
Lite annorlunda.
Kanske är lite fel ute i dessa sammanhang.
Men det är alltid kul med något "annat".
Hon är även så söt i sitt röda hår att ja smälter.
Betyg: 4


8. Schweiz - Lovebugs - "The Highest Heights"

Tråkigt och trist.
Växer inte och den blir stillsam.
Sen att de använder "samma" turkosa lasrar som i Perrellis nummer till Hero 2008, gör inte saken bättre.
Betyg: 1


9. Turkiet - Hadise - "Düm Tek Tek"

80% av turkarna tror Beyonce kopian Hadise kommer att placera sig topp 3 i Eurovision Song Contest 2009 i Moskva.
Jag hoppas dem har fel.
Det här är ännu bara en Elena Paparizou och My Number 1 låtkopia.
Inget fel med den låten.
Men de senaste åren har vi väl fått tillräckligt med sådana?
Betyg: 2


(Videos "embeddade" från www.svt.se/melodifestivalen)


Take Care<3

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0