Annonser från BloggPartner

Inför Eurovision Song Contest 2009 Del 2.

Idag sändes ännu en del av Inför ESC'09 programmet.
Så då är det min tur att sätta betyg på dessa bidrag.
Let's start the music.

10. Israel - Noa & Mira Awad - "There Must Be Another Way"

Sömnpiller.
Kan inte säga så mycket mer.
De sjunger vackert och de menar verkligen det som de sjunger.

Betyg : 1



11. Bulgarien - Krassimir Avramov - "Illusion"

Ett enda långt gnällande..
Nee fy så dåligt.

Betyg : 0



12. Island - Jóhanna Guðrún Jónsdóttir - "Is it true?"

Vacker Isländska som sjunger bedårande live.
Island skulle behöva lite positivitet i dagens läge.
Redan finalklar?

Betyg : 4



13. Makedonien - Next Time - "Nesto sto ke ostane"

Vad är det här?
Rock?
Knappast!
Det här suger rent ut sagt.
Kom tillbaka med eran balkanpop/r'nb.

Betyg : 0



14. Rumänien - Elena Gheorghe - "The Balkan Girls"

Dålig poplåt.
En text som inte säger mig nånting.
Bara party party och nakna tjejer?
Balkaniska tjejer festar bäst och mest?
Nee gosh blää.

Betyg : 0



15. Finland - Waldo's People - "Lose Control"

För mycket E-type för min smak.
Men det är skön eurodisco och refrängen sitter.
Den växer.

Betyg : 3



16. Portugal - Flor-de-Lis - "Todas as ruas do amor"
 
En trevlig liten portugisisk låt med spanska vibbar.
Faller mig helt okej i smaken.

Betyg : 2



17. Malta - Chiara - "
What If We"

Chiara ställer upp för Malta för tredje gången.
Blir det tredje gången gillt?
Jag har svårt att tro det.
Det är en mycket finstämd ballad och hon sjunger så vackert.

Betyg : 4



18. Bosnien-Herzegovina - Regina - "Bistra voda"

En rockgrupp som ställer upp med en balkanrockballad.
Mycket bra låt som har växt i mina öron.

Betyg : 4




Take Care<3
 

Comments
Postat av: ica

hade också en bra dag igår, fast jag tror denna kommer bli bättre :D

2009-04-28 @ 07:15:13
URL: http://icaslife.blogg.se/
Postat av: ica

jag var just på en musikal :D

2009-04-28 @ 20:59:07
URL: http://icaslife.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0