Annonser från BloggPartner

Janet Leon - Janet Leon 4/5

Har upptäckt denna magiska röst.
Janet Leon blev upptäckt av Laila Bagge, Let's Dance tvåa och Idoljurymedlem, som liten.
Hon fick sitt genombrott genom att vara en av de två i Made In Sweden.
Genom sin medverkan i programmet fick hon chansen att spela in en skiva.
8 spår blev det allt som allt, bättre med få spår än några extra utfyllnadsspår.
Vilket reultat.
En R'NB, dance och pop platta, när den är som bäst i en lyxig produktion.

Let Go är skivans första singel.
Ett smart drag.
En R'NB ballad med friktion.
När Janet tar i så att hon nästan spricker och wailar loss, så lyfter låten till nya höjder.

Heartache On The Dancefloor är skivans andra singelsläpp.
Vårens stora danslåt.
Jag kan inte sitta still när jag hör den.
Det spritter i hela kroppen, jag vill bara dansa och röra på mig.

The Cover-Up är ett annat spår som jag tagit till mig.
En R'NB/poplåt med ett fräsch 2009 sound och beat.
Vilket flow alltså.

Det blir 4 lysande solar av 5 till Janet Leons platta.
Jag saknar det där lilla extra för att den sista solen ska lysa helt klart.
Om jag bara fått några ytterligare lyssningar så skulle jag nog ökat på en extra sol.
En grymt bra platta så här lagom till vårens sena kvällar.


(Bild från: www.cdon.se)

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0