Annonser från BloggPartner

Skärtorsdag.

När jag var liten, så var det denna dag, som jag alltid gick runt och sa Glad Påsk, utklädd till påskkärring, ibland var jag en påskgube med hatt på huvudet och fjädrar påsatta på den ;).
Jag gick från dörr till dörr med några kompisar och så knackade vi i hopp om att någon skulle öppna.
Ifall om någon skulle öppna, önskade vi glatt Glad Påsk och lämnade en liten påskig bild som vi hade ritat.
Vi brukade ha korgar med oss, som den, som vi hade knackat på hos, fick lägga lite godis i.
Ibland kunde man få en frukt eller till och med en liten slant.
Ja det var tider det.



Jag tror denna underbara tradition börjar dö ut lite.
Vilket är synd.
Det kommer färre och färre påskkärringar till oss för varje år som går.
Jag tycker det är kul att barnen får ha en dag, där de går runt och får tigga lite godis.
De är ju så söta med =).

(Bild hämtad/lånad från: http://www.kortmakaren.se/shop/Kortmakaren/images/shop/Wilma%20p%C3%A5skk%C3%A4rring.JPG)

Take Care<3


Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0