Annonser från BloggPartner

Regeringen Lägga Ned.

Imorse när jag kollade på Nyheterna, på TV4 såklart, så fick jag en smärre chock!
Nyhetsankaret berättade att regeringen har gjort en hemsida.
På denna hemsida så söker de utländsk arbetskraft till Sverige.

Jag ville inget annat just då.
Än att ta första bästa tåg upp till Stockholm och till stadshuset.
Sedan för att skälla ut dem brutalt.
(Inte för att jag skulle ha gjort det ändå.)
Men jag blev ursinnig.

Nu när vi i Sverige har den högsta arbetslöshetssiffran på flera år.
Då vill regeringen satsautländsk arbetskraft.
Varför inte satsa på oss svenskar istället.
De som är arbetslösa här hemma i Sverige.
Som bara går hemma och har magknip, för att deras framtid är osäker.
De som är fast i tankar om a-kassan och försäkringskassan, om de kommer få sin ersättning eller ej.
Nej nu får regeringen lägga ned.

I september 2006 när Moderaterna tog över Sverige, tillsammans med Centern, Folkpartiet och Kristdemokraterna.
Så sjönk Sverige helt, likt Titanic gjorde 1912.
När vi går till val i september 2010, kommer Socialdemokratena, Miljöpartiet och Vänstern att bärga Sverige upp till ytan igen, rusta om, så att vi kan flyta och segla igen, i medvind!


Take Care<3


Comments
Postat av: Henke

Sv:typ inget trött o seg,haha:p



du då??:):)

men typ vem e du:p

2009-12-15 @ 18:15:19
URL: http://hennriksvensson.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0