Annonser från BloggPartner

Tips På Julgotter!

När det är Jul, frossar jag i allt det goda.
(Frossar i gott gör jag förjämnan!)
Under julhelgen blir det dock extra mycket.
Jag skäms inte för det.


Här kommer ett tips på ett perfekt Julgodis.
Det går enkelt och är så mystiskt fantastiskt gott!


Ta en liten bit marsipan och tryck ut i formen av en femkrona.
(Du kan även använda dig av mandelmassa, om du så vill.)
Lägg en liten klick nougat i mitten och vik ihop till ett knytte.
Sedan rullar du försiktigt ihop det hela till en kula.
När du har gjort ett X antal kulor, så smälter du blockchoklad.
Jag brukar smälta både mörk, ljus och vit blockchoklad.
Sedan doppar jag kulorna i de olika chokladerna, så att det täcker dem helt.
Innan jag lägger ned dem på bänken, plåten eller bakplåtspappret.
Så skakar jag av överflödig blockchoklad.
När själva chokladen stelnat runt om kulorna.
Smälter jag om de olika blockchokladerna.
För att sedan kunna dekorera kulorna med olika mönster.
Har jag mörk blockchoklad, använder jag den vita blockchokladen och vice verca.

Nu blev det mycket text, men ni kommer klara av det galant.
Har inte gjort dessa kulor i år ännu, men det kommer i nästa vecka.
Då ska jag lägga upp bild på dem!
Ni kanske hinner före?

Lycka till i vilket fall med alla Julbestyr ute i landet!


Take Care<3


Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0