Annonser från BloggPartner

Maries och Emilias låtar bäst?

Nu har jag lyssnat på alla bidrags enminutsklipp inför morgondagens melodifestivaldeltävling.
Det är en blandad kryddmix.
Låt mig skriva lite om de första intrycken som låtarna har gett mig.

1. Nina Söderquist - Tick Tock
Melodifestivalen 2009 spås bli Ninas genombrott i Sverige.
Efter att ha hört det lilla av låten som jag nu gjort så känns det här snacket om, "Ninas stora genombrott i Sverige", ligger långt borta.
Låten känns som hämtad från en rockmusikal där det här är finalnumret, en låt som passar just där och bara där, inte på en Melodifestivalscen.
Nina sorry du hör hemma på musikalscenen.
Den är lagom och kan duga till en andra chansen plats.

2. Jonathan Fagerlund - Welcome To My Life 
Jonathan välkomnar oss till hans liv, mycket mer än så är det inte.
Smågulligt.
En Jimmy Jansson kopia fast på engelska.
Jag går inte igång på det.
Hello and goodbye!

3. Shirley Clamp - Med Hjärtat Fyllt Av Ljus
Shirleys röst är en fempoängare.
Hon tar i så att man ryser.
Låten påminner om Empty Room, Sanna Nielsen, blandat med För Att Du Finns, Sonja Aldén.
Det är pampigt men jag berörs inte fullt ut.
Låten känns bara som den är skriven för att Shirley skulle få med en låt.
Vill Shirley vinna hela cirkusen så måste hon komma tillbaka ett annat år med något intimare.
Till final går hon nog ändå, pga popularitet och röst.

4. Scotts - Jag Tror På Oss
Varför ska dem få vara med?
Den här låten, är låten som Linda Bengtzing aldrig ville ha.
Det märks att den är inte i närheten av hennes tre tidigare Melodifestivalhits. 
Det är en barnslig text.
Scotts kommer gå vidare och sno någon annans plats, någon som bättre behöver den.
Scotts är överskattade och jag tror inte på Scotts.

5. Emilia - You're My World
Den här låten trodde jag inte ett dugg på först.
Sen när jag fick höra den, efter bara någon sekund, så blev jag jätteglad.
Det här var något som jag rycktes med i.
Emilia verkar jättefin som människa och jättesnäll.
Det verkar som hennes röst har utvecklats sen "Big Big World" hysterien.
Den är stark.
Låten är stark.
Det här är min ena röst till att gå till final.
Har jag tur kan hon knipa en andra chansen plats.

6. Alcazar - Stay The Night
Det här är disco på Alcazar vis.
Det är beatigt och flowigt och bra producerat, dock så fattas det något för att jag ska tycka om det.
Kanske det är att få se dem uppträda med låten live.
Just nu är jag inte så begeistrad iallafall.
Sorry Alcazar hade förväntat mig mer än er slätstrukna refräng och det lånade "Septembersoundet".
Kan falla platt imorn kväll, "Velvet - Deja Vu" 2008 utgång?

7. Caroline Af Ugglas - Snälla Snälla
Förra gången hon ställde upp, år 2007 med låten "Tror På Dig", så slutade det i deltävlingen.
Det var en tråkig låt.
Snälla Snälla är en intim låt med Carolines hesa stämma.
Carolines låt har lyckats nå den intimheten en ballad ska ha och som Shirley Clamps låt saknar.
Ni får säga vad ni vill men det här var på riktigt för mig, en äkta låt.
Det var något jag inte väntat mig.
Jag hoppas hon kan gå vidare på nåt sätt!

8. Marie Serneholt - Disconnect Me
Sist ut och BÄST.
Det här var över förväntan.
Efter en lyssning av det klipp jag hört så är jag fast.
Texten är perfekt och sitter som en smäck.
Soundet är verkligen Eurovision 2009.
Problemet är rösten, kommer den hålla för Maries nervositet?
Jag håller tummarna Marie för du ska bara till Final!


Dans två finalbidrag (än så länge):

Marie Serneholt - Disconnect Me
Emilia - You're My World


Dans två andra chansen bidrag (än så länge):

Shirley Clamp - Med Hjärtat Fyllt Av Ljus
Caroline Af Ugglas - Snälla Snälla







Comments
Postat av: sara

Mjaha :) Spännande!

2009-02-06 @ 18:30:21
URL: http://snuffsaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Maries låt är skit juuu..

2009-02-06 @ 19:32:19
Postat av: sara

Yay, snart bär det av :)

2009-02-06 @ 21:39:26
URL: http://snuffsaan.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0