Annonser från BloggPartner

Melodifestivalen 2009 Deltävling 2 Skellefteå Förhandlyssningen!

Deltävling 2: lörd 14 feb 2009 i Skellefteå Kraft Arena, Skellefteå

1.
Lili & Susie | Show Me Heaven - En tripp till det mytomspunna 80-talet. Lite Abba, lite popigt och lite retro.
När jag hör den får jag blandade  känslor. Vet inte om jag ska gilla det eller inte. Det är lite mellanmjölk för mig.
Får se om deras framträdande kan ge mig mera. Lutar åt andra chansen? :)

2. Lasse Lindh & Bandet | Jag ska slåss i dina kvarter - Veckans kalkon, Vet inte vad jag ska skriva för det är så dåligt.
Jag diggade Lasse Lindhs förra Melodifestivalslåt Du behöver Aldrig Mer Vara Rädd. Det här sade mig ingenting! Sist.

3. Jennifer Brown | Never Been Here Before - Deltävlingens bästa låt! Jennifer Brown kommer med en personlig låt som nog kan få många att fälla en tår på alla hjärtans dag. Hon sjunger om hur det är att bli lämnad samtidigt som man är gravid. Det griper tag och jag berörs. Deltävlingens klara Globenkandidat.
  
4. H.E.A.T | 1000 Miles - Rock i Melodifestivalen börjar bli uttjatat. The Poodles med Night Of Passion är än så länge det bästa i rockväg vi sett i svenska Melodifestivalen. Det här bidraget kan nå Andra Chansen med lite tur. Fast hoppas det "bara" stannar på plats 5?

5. Markoolio | Kärlekssång från mig - Markoolio levererar en ballad, när han ställer upp i Melodifestivalen för första gången. Jag bara undrar varför? Texten är full av nödrim. Det är en balladform av hans och linda Bengtzings hit Värsta Schlagern. Jag vill enbart höra om han kan sjunga den live? Vi får se, men det här vill jag absolut inte se i Globen.

6. Amy Diamond | It's My Life - En popdänga med lite elektrotouch. Ni som gillar Amy Diamond kommer definitivt inte bli besvikna. Detta är dock inte en ny Thank You. Men i brist på bättre låtar så kan det här faktiskt ta sig till Globen om hon har framträdandet/showen och rösten håller. Gillar dock inte att samma ord som man hör dagligen i vissa radiolåtar används hela tiden..

7. Cookies n Beans | What If - Överraskningen. Jag hade inte trott på den här innan. Det här är en liten trevlig och stömningsfull countrykaramell. Det kommer vara handklapp och munspel. Dessa tre rösterna tillsammans live kommer bli något alldeles magiskt på scen. En av de tre jäntorn är Frida Örn från Oh Laura, Release Me har väl alla hört?, hennes röst är helt mähktig. Det här kan nog gå till Andra chansen om inte ända till Globen om folk röstar med hjärtat imorgon kväll.

8. Måns Zelmerlöw | Hope & Glory - Detta är inte en ny Cara Mia, för det kan man tyvärr inte återskapa. Den är däremot inte ett dugg dålig. Det är en av deltävlingens bästa låtar. Måns charm, röst och framträdande kommer ta honom ända till Globen. Om inte imorgon kväll, så blir det i Andra Chansen, men till final ska han. Annat vore skandal. Vet inte om jag tror på den här låten i Eurovision, det får vi se. Måns ska vidare med den här popschlagersymfonin!

Dan Tippar!

Till Final:
Måns Zelmerlöw | Hope & Glory
Jennifer Brown | Never Been Here Before

Till Andra Chansen:
Cookies n Beans | What If
Lili & Susie | Show Me Heaven ELLER Amy Diamond | It's My Life

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0