Annonser från BloggPartner

Melodifestivalen 2009 Deltävling 4 Malmö Förhandlyssningen.

Agnes - Love love love : Vilken besvikelse. Inte för att jag tycker om hennes senare hits On & On eller Release Me, men det här var ett platt fall. Jag tror det kommer sluta femma sexa någonstans, mer behöver jag inte skriva. Det var tråkigt och trist.


Star pilots - Higher :
En mycket bättre poplåt än Agnes, men räcker det? Det här känns som en nyversion av Waiting For A Star To Fall. Det är glatt och popigt. Men lyfter det här till högre höjder? Enminutsklippet jag fick höra var rätt så intetsägande. 


Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går :
Efter ett par sekunder så ryser jag, det här är äkta känslor rakt ignom. Det här bara måste gå vidare för det är så smäktande. Jag vill höra mer av denna Gottländska sångerskas ballad.

Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly : Det känns som jag har hört refrängen förut, kan inte komma på vart. Det här är en av mina favoriter inför morgonkvällen. Lagom retro och svängigt. Passar mig i smaken och kommer gå vidare till antigen Globen eller Andra Chansen. Det kan bara svenska folket avgöra.


Thorleifs - Sweet Kissin' In The Moonlight : Dansband har inget i Melodifestivalen att göra, mer behöver jag inte ens skriva!


Sarah Dawn Finer - Moving on : Jag gillade inte I Remember Love ett dugg, en rätt intetsägande låt. Moving On är berörande, men är den tillräcklig? Känns som att man upprepar Sanna Nielsens Empty Room. Numret verkar bli spektakulärt och spännande med höga toner och t.o.m. den "klassiska" dödshissen. Så jag ser fram emot vad Sarah kan prestera. Det här hänger på hur det blir live. Hon kommer att få bevisa om det här är rätt låt att skicka till Moskva i maj.


Next 3 - Esta Noche : En frisk fläkt i deltävlingen. Kommer dessa Norrköpingsgossar att klara av pressen och motståndet? Jag tycker låten har ett skönt gung och flow/move. Jag är lokalpatriot och önskar dessa killar från min stad all lycka! De får nog dock det svårt att kämpa sig till topp 5. Men vem vet, man ska aldrig ge upp i förhand. Låten är hur som helst grym. Älskar framförallt den spanska delen.


Malena Ernman - La voix : Marlena överraskade mig. Trodde inte hon skulle komma med något speciellt. Det här är för mig en av årets starkast låtar. Jag skulle lätt av alla de som gått vidare hitills skicka Marlena Ernman till Moskva. Hon skulle inte göra bort sig om jag säger så. Marlena är en världsmezzosopran. En operasångerska av högsta klass. Hon kan ta högre toner än någon annan i årets tävling. Hoppas på att Svenskarna röstar henne till FINAL!


Dans Till Final Just Nu:

Malena Ernman - La voix 
 Sarah Dawn Finer - Moving on
 
 Dans Till Andra Chansen Just Nu:
 
 Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing me tenderly
Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går


Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0