Annonser från BloggPartner

Summering av deltävling nummer 1.



Jag hänger inte läpp för att Marie inte gick vidare.
Hon kom på sjätte plats.
Det enda som stör mig är att telefonomröstningen öppnar redan när programmet drar igång.
Har man inte hört någon av låtarna innan så kan man ju knappast ringa in och rösta direkt?
Ska man ringa in och rösta på de kända?
Nej bara ännu ett knep av svt för att få in mera pengar.
För att det ska bli rättvist hädanefter så måste röstningen starta efter att låt åtta har fått köra sitt nummer.
Tror att många kanske redan lagt sina röster när det var dags för Marie.
Marie var underskattad, jag tyckte hon gjorde extremt bra ifrån sig.
Tonartshöjningen satt som en smäck!
Marie som jag annars nästan enbart har sett mima förut.
Folk han inte rösta på henne tror jag.
Jag gråter inte över spilld mjölk.
Maries låt lär gå varm på radiostationerna de närmsta veckorna ändå.

Det blev Alcazar och Emilia som tog finalplatserna.
De som var favoriter efter fredagens genrep.
Jag är extra glad att Emilia gick vidare.
Blir på så positivt humör av henne, både av låten och hennes karisma.
Hade henne som en av mina globenkandidater.
Alcazars låt är väldigt snyggt producerad och dansen är yttersta perfektionism.
Vad ska jag säga, "Stay The Night" blir nog farlig i Globen.
Även om låtens text inte är den mest välskrivna.

Till andra chansen gick Scotts och Caroline Af Ugglas.
Vad ska man säga om Scotts?
Tråkigt.
Det kändes som de spelade på dansbandskampen eller på vilket dansbandspalats som helst.
Hur kunde Marie förlora mot dem.
Caroline Af Ugglas var min joker och hon skrällde till.
Lite kul tyckte jag att något så unikt och udda kommer fram i tävlingen.

Internationella juryn blev jag putt på hur kunde dem välja en andra chansen låt?
De skulle ju för i bubblan valt Maries låt?
Ajja det är över nu och jag ser sådär framemot nästa vecka.

Då blir det lite Måns Zelmerlöw, Maries pojke, och Cookies 'N Beans som jag ska hålla ett extra öga på.

Disconnect Me<3

Comments
Postat av: Christoffer

Ja, hon var väldigt bra! Chockerande att hon inte gick vidare faktiskt!

2009-02-08 @ 11:53:11
URL: http://gaymasen.se

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0