Annonser från BloggPartner

Coffe time.

När jag kollar ut ur mitt fönster, som dessvärre är skitigt, dags att städa, så blir jag ju deprimerad.
Det är grått och trist!
Såg på nyhetsmorgon på TV4 imorse, där de intervjuade någon Henrik, minns inte efternamnet.
Henrik, tankeläsare/författare, menade på att det är vi själva som gör vissa tider/dagar "dåliga" som han utryckte det.
Att istället för att tänka på det negativa så ska vi tänka på det positiva.
Istället för att gå och se ledsna ut och hänga som en hösäck, så ska vi raka på ryggen och lägga på ett falskt leende.
Det eggar upp oss och motverkar det negativa inom oss.
Hormoner etc. motverkas och blir till gladenergi.
Jag tycker det kan stämma som han sa.
För jag försöker alltid att tänka positivt.
Men raka på ryggen vet jag inte om jag kan.. eller hur jag gör eller om jag gör det.. jag går ju på mitt sätt :P
Ett falskt leende vet jag inte heller hur jag ska gå tillväga för att få.
Någon som vet?
Ska man bara le och se överlycklig ut?
Är ett sådant leende för mycket? :P

Nu ska jag dricka kaffe, take care & SMILE ;D!

Puss<3

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0