Annonser från BloggPartner

Frukosten är dagens VIKTIGASTE mål!

Jag förstår mig verkligen inte på människor som inte äter frukost.
De som har ont i magen på morgonen och inte äter frukost till exempel.
Det säger ju sig självt, jag kan vakna på morgonen och ha ont i magen.
För min del så är det ju eftersom jag inte fått i mig något sen kvällen innan.
Alltså jag är i behov av att få något att äta, dvs FRUKOST!
Frukosten är som alltid nämnt, dagens VIKTIGASTE mål.
För att orka med en hel dag så måste man få i sig en grund i början av dagen.
Denna grunden är en härlig frukost när man vaknar upp till en ny dag.
Vissa äter bara en macka och dricker ett glas apelsinjuice.
Vissa äter en hel buffé på ett hotell.
Andra gör som jag tillagar en tallrik havregrynsgröt, tar 2 minuter i micron.
Tar gärna ett glas apelsinjuice till, kanske en macka eller två, beror på om jag är stressad/hungrig.
Ja ni förstår.

En stadig frukost bör varje dag inledas med.
Det är bra för ens egen hälsa, välmåendet, både psykiskt och fysiskt.
Finns nog inget bättre sätt att börja dagen på, än med att äta frukost.
Jag kan inte tänka mig något annat iallafall.
Så alla där ute som tror man blir tjock av att äta frukost, ni är helt dumma i huvudet.
Man blir tjock av att inte äta den.
Magen får ju ingen näring och sväller upp istället ju =P


Puss<3

Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0