Annonser från BloggPartner

EU-Valet.

På söndag är det val.
Då får jag för första gången i mitt liv rösta i ett demokratiskt val.
Nej jag tänker inte förhandsrösta.
Jag tänker gå och rösta på själva valdagen.
Jag har i dagsläget några kandidater att välja på.



Dessa är och dessa står för mina politiska värderingar i nuläget.

Carl Schlyter för Miljöpartiet.

Marita Ulvskog för Socialdemokraterna.

Jakop Dalunde Miljöpartiet.

Jonas Gunnarsson, Socialdemokraterna.

Göran Färm, Socialdemokraterna.




Har även gjort ett test hos.
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/2009/electoralcompass2009.html
Som tar fram vilket parti man står närmast.

Här är mitt resultat från testet!



Jag står närmast Piratpartiet och Sverigedemokraterna.
Det gör jag verkligen inte.
Jag tänker aldrig rösta på dem någonsin!
Glad att Moderaterna hamnade näst sist, för har ingenting gemensamt med det partiet.
Om man plockar bort de två översta partierna så hamnar Socialdemokraterna som etta och Miljöpartiet tvåa.
Lite så som det ska vara.
Nu får jag se vilken av de fem kandidaterna ovan som jag kommer att rösta på i söndagens val.

Spännande att se resultatet vad hela svenska folket har röstat efter valet sen.


Take Care<3

Comments
Postat av: saandra :))

gulligt skrivet

och självklart har du rätt!

2009-06-05 @ 17:38:01
URL: http://ssandras.webblogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0