Annonser från BloggPartner

Uppgiven!

Ja vad ska jag ska skriva?
Sverige och Malena Ernmans La Voix slutade 21a i ESC'09 i Ryssland.

Norge vann överlägset.
Alexander Rybaks Fairytale är inte en låt i min smak.
Den är riktigt dålig.
Kul att Norge ännu en gång ska bevisa sig vara "bäst", tror dem.
Tävlingen igår kväll kändes riggad.
Norge vann med nästan dubbelt så mycket poäng som tvåan Island, Yohannas Is It True?
Kul att det gick bra för Island.
Trea slutade glädjande Arash och Aysel med deras Always.
Han lovade att ställa upp i Sverige, redan 2010, om det gick bra i årets ESC.
Tror inte vi ska skicka honom redan nästa år?

Enda teorin, som jag har, om varför det gick som det gick är att Sverige startade för tidigt.
Att starta som nummer fyra, mitt emellan massa ballader var inte alltför bra.
Hade vi haft Finlands startnummer 24, hade det gått mycket mycket bättre.
Då hade folk mera insett hur bra Malena är.
Hon hade stuckit ut bland alla bra låtar på slutet.
I Sveriges semifinal 1 så slutade Malena 4 på 105 poäng.
Så att Sverige bara slutade 21a förvånar mig jättemycket!

Ukraina förvånade mig mycket att de bara slutade tolva.
Svetlanas Be My Valentine var absolut värd en mycket högre placering.
Hon hade definitivt bästa scenshowen.

Tävlingens bästa ballad, Storbrittaniens Jade Ewen med My Time slutade femma!
Vilken pipa hon har, visst var hon lite nervig igår kväll, men hon lyckades utmärkt i de höga tonerna.
Sverige gav dessvärre Storbrittanien noll poäng.
Skäms på oss!

Nej nu har jag siktet inställt på Melodifestivalen 2010.
Hoppas Sanna Nielsen ställer upp!
Antigen solo eller tillsammans med Sonja Aldén och Shirley Clamp.
Det vore något.
Nu lämnar jag Eurovision 2010 bakom mig och har inget mer att skriva.

Blää för Norge, jag tänker inte fira deras nationaldag idag.

Take Care<3

Comments
Postat av: Sannah

Jag tycker tyvärr att hon var riktigt dålig igår. Såg jättenervös ut och sjöng inte alls bra.. I semin var hon grym! Synd.. Och som du skrev, samma sak som i sverige, jury rösterna gav ingenting..

Men var många andra som var bra, dock hade jag hellre sett att grekland, armenien eller bosnien vann:D

2009-05-17 @ 18:10:29
URL: http://saanzil.blogg.se/
Postat av: Emmelie

Jag tror att Malena föll på att jurygrupperna från alla länder inte alls tyckte om hennes bidrag, och 50% av ländernas poäng är ju faktiskt juryn numera. Jag är fortfarande chockad över att vi hamnade på 21a plats, Malena är så sjukt mycket bättre och värd en bra placering. Dessutom trodde jag verkligen på henne - men nej, vad fel man kan ha visar det sig...

Kul för Norge i alla fall...

2009-05-17 @ 22:15:48
URL: http://pingvinens.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0