Annonser från BloggPartner

Privatisering? No Thanks.

Sedan skolorna fick bli privatiserade, så har alla betyg i skolan som delas ut, blivit felfördelade.
En skola som drivs privat vill ju glänsa och se bra ut utåt.
Därför delar lärarna ut för höga betyg till sina elever.
Så att skolans betygsgenomsnitt blir högre, än en allmän skolas.
Betyg ska väl delas ut rättvist och på rätt grunder?

Detta är ett stort problem i Sverige idag och det stödjs av den nuvarande regeringen.
En regering som har sjunkit så lågt i mina ögon.

Ett annat stort problem, som Moderaterna och gänget sett till, är nu när apoteket inte längre har kvar sitt Monopol.
Jag kan köpa läkemedel i den vanliga livsmedelsbutiken!?
Hur sjukt är inte det?
Folk utbildar sig till farmaceuter och apotekare i flera år.
Nu kan till och med jag, utan en sådan erkänd utbildning få sälja läkemedel.
Jag tror folk börjar överanvända läkemedel till slut.
Så att vi måste gå tillbaka med att sälja läkemedel enbart på ett ställe.
Nämligen på det klassiska apoteket.

Jag tänker aldrig köpa läkemedel någon annanstans än just på ett "äkta" apotek.
Som inte är apotek längre.

JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ M, FP, C & KD! =(

Tacka vet jag att det är riksdagsval i September och då ska Sverige styras i rätt riktning! =)





Take Care<3


Comments
Postat av: MyzaaN - Princess Pink

haha petra är väll förhärlig :D

hah jag sitter på tåget hem från skolan hahah rkam

2010-04-13 @ 17:22:40
URL: http://myzaans.blogg.se/
Postat av: sandra

okej:D

jag skulle ge bort lite pengar till min familj och även till välgörenhet... sen skulle jag shoppa och resa :D

2010-04-13 @ 18:57:51
URL: http://sandroou.blogg.se/
Postat av: sandra

ja en vacker dag kanske man vinner en sån stor summa, man vet ju aldrig..

Hm.. vi spela ju fördrövligt i andra halvlek :(

2010-04-13 @ 20:56:13
URL: http://sandroou.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0