Annonser från BloggPartner

Melodifestivalens Final 2010.

Ikväll är det dags.
Klockan 20:00 inuti en kokande Globen Arena eller på SVT1 så smäller det.
Det är Melodifestivalens final 2010 som går av stapeln.
Nu ska jag beskriva lite om vad jag tycker om varje bidrag inför kvällen.

1. Darin - You're Out Of My Life

Den första balladen av sex ikväll.
Startfältets tråkigaste låt.
Inget Eurovision material.
 Darin i all ära.

2. Pernilla Wahlgren - Jag Vill Om Du Vågar

Detta är vad den svenska Melodifestivalen handlar om.
Schlager, schlager och åter schlager.
Jag älskar det.
Musik som gör mig glad!

3. Andreas Johnson - We Can Work It Out

En helt okey pianoballad, som berör mig en aning.
Inte mer.
Kommer försvinna i mängden dock..

4. Timoteij - Kom

Folkmusik blandat med etniska rytmer och umpa umpa skump.
Jag går på det.
Musik som gör mig glad, älskar jag.
"Musik ska byggas utav glädje" menar ju en viss Lill Lindfors.

5. Peter Jöback - Hollow

Denna musikalpastisch till låt, har en sak.
Det är Peter röst, som ger rysningar.
Mer ser jag inte i det här, förutom hjärtslagen mitt i låten.
Plus den snygga ljussättningen på scen.

6. Ola - Unstoppable (The Return Of Natalie)

Ola är bra på sin Ola-pop.
Detta blir dock för slätstruket i ett jämnt finalfält.
Även om jag har fallit för låtens simpelhet!
Gladheten i låten som jag älskar igen..

7. Jessica Andersson - I Did It For Love

Jessica sjöng sig till final via andra chansen.
Som hon gjorde det.
Denna ballad har växt enormt hos mig.
Den är mycket känslosam och berör mig in under skinnet.
Kan överraska..

8. Salem Al Fakir - Keep On Walking

En av kvällens större favoriter.
Kan mycket väl sluta som vinnare.
Det är en konstig låt på ett obeskrivbart sätt.
Men jag gillar den.
Den har något som några av de andra låtarna saknar.
Något sympatiskt och verklighetsförankrat.

9. Anna Bergendahl - This Is My Life

Nästa storfavorit inför kvällen.
Anna håller jag en extra tumme för.
Hon har rösten, låten, karisman och ett uttryck.
Det här känns så Eurovision på något sätt.
Kan se henne stå där i Oslo i maj och beröra hela Europa.
Det enda orosmolnet är att låten är lik en viss "Is It True?" från i fjol.

10. Eric Saade - Manboy

Låten är ett plagiat av Britney Spears Womanizer.
Det går inte att komma ifrån.
Så fort jag hör den så börjar jag alltid att sjunga på Brittans hit.
Det är en riktig hit.
Den har satt sig på mångas hjärnor.
Plus att Eric har sitt vattenfall.
Det kan han komma långt på.


Nu återstår det att se ikväll.
Vem röstar den svenska juryn på?
Vad röstar de internationella jurygrupperna på?
Vem vill folket ha som segrare?

Vem röstar du på framförallt? =)





Take Care<3






Comments

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0