Annonser från BloggPartner

Eftersnack Eurovision Song Contest Finalen 2013.

 Åh nu vann Danmark Eurovision Song Contest 2013 i Malmö, Sverige.
Ett mycket bra resultat.
Merida från Modig kunde rida hem segern över Öresundet till Köpenhamn och Danmark.
Eller ska det stanna kvar i Malmö? 
Vissa hävdar ju att Malmö är Danskt? ^^
 
Jag har alltid älskat Only Teardrops, men alltid roligare att en underdog vinner, än en storfavorit?
 
Hur som helst den stora behållningen var Ukraina och Zlata Ognevichs Gravity på bronsplats.
Min favorit höll! =D
Ringde maximala antalet gånger.
Alltså 20.
Wow.
Ett tag låg hon riktigt nära vinst...
Åh...
Bara de tråkiga Azerbaijdzjan som kom högt igen, tvåa? 
What?
Killen kan inte ens engelska..
Vet inte vad han sjunger.
Visst fint framträdande.. men sömnpiller.
Nej jag ville verkligen inte att dem skulle få tävlingen igen.
 
Synd på Bonnie Tyler och att hon inte kom högre upp i resultatet.
Men hon är en drottning. 
 
Att Irland som gick ut alltra sist, också kom sist.
Bevisar bara att det spelar ingen roll om du går ut först eller sist eller så.
Utan det spelar roll på låt, artist osv.
 
Har du en vinnarlåt, som vinnarlåten Only Teardrops med Emmelie De Forest och Danmark så vinner du.
 
 
 
Och nu vill jag klargöra en gång för alla.
Sedan 2006 så har Norden gått strålande i Eurovision, alla som klagar på kompisröster osv?
 
2006 - Finland vann
2009 - Norge vann (Island tvåa)
2011 - (Sverige trea)
2012 - Sverige vann
2013 - Danmark vann
 
Inom 7 år har vi vunnit över hälften, fyra! =D
 
 Take Care<3

Comments
Postat av: Elin

Vore jättekul om du skulle vilja kika in på min blogg och ställa lite frågor i min frågestund, skulle bli jätteglad då!

2013-05-19 @ 07:45:26
URL: http://elinkristensson.blogg.se
Postat av: J

sv:
aa fast bara tjejer :)
ja som fan, det blir danmark för mig nästa år!

2013-05-19 @ 12:04:07
URL: http://wiinkys.blogg.se
Postat av: JUNITJEJ

Heja Norden!

2013-05-19 @ 21:15:38
URL: http://www.junitjejen.se
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Jag tycker verkligen att Danmark var en värdig vinnare! :)
Dock hade jag hoppats att Island skulle komma bättre.. :/

2013-05-19 @ 22:36:15
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/

Comment Blogpost Here:

Name:
Remember Me?

E-Mail: (It'll Shows Only For Me)

URL/Blogsite:

Comment:

Trackback
RSS 2.0